Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osmih razreda osnovne škole (CROSBI ID 197309)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Tomac, Zvonimir ; Šumanović, Mara ; Rastovski, Dražen Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osmih razreda osnovne škole // Život i škola = Life and school, 1 (2013), 29; 463-477

Podaci o odgovornosti

Tomac, Zvonimir ; Šumanović, Mara ; Rastovski, Dražen

hrvatski

Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osmih razreda osnovne škole

Osnovni je cilj istraživanja bio percepcijama učenika vrednovati opći nastavni plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi. Uzorak ispitanika obuhvatio je 314 učenika (154 učenika i 160 učenica) osmih razreda osnovnih škola u Osijeku, Hrvatska. Konstruiran je instrument –upitnik zadovoljavajuće pouzdanost koji je sa dvanaest čestica procijenio percepcije predmeta u obilježjima: zanimljivost, razumljivost, težina, korisnost za sadašnji život, važnost za budući život te omiljenost predmeta. U obradi se koristila deskriptivna statistika, faktorska analiza, analiza varijance ANOVA te post hoc analiza.Rezultati ukazuju kako većina učenika voli predmet zato što je lak, zanimljiv, razumljiv i koristan za njihov sadašnji život. Na nastavi se osjećaju sigurnima i zadatke obavljaju s lakoćom. Trećina učenika ne prepoznaje vrijednost predmeta za budućnost, koji im i nije najomiljeniji, ne žele ga više od dva puta tjedno, i na nastavi se pretjerano ne trude. Faktorskom je analizom dobivena jedna dimenzija definirana kao omiljenost predmeta. Utvrđene su razlike u percepcijama učenika. Izrazito pozitivne stavove imaju dječaci te učenici koji su većoj mjeri tjelesno angažirani. Slabija omiljenost dobivena je kod djevojčica te kod učenika čiji su omiljeni predmeti matematika i strani jezik.

osnovna škola; tjelesna i zdravstvena kultura; percepcije

nije evidentirano

engleski

Physicale education from the perspective Eight- graders

nije evidentirano

elementary school; physical education; perception

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (29)

2013.

463-477

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija