Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osnovne škole (CROSBI ID 197308)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rastovski, Dražen ; Šumanović, Mara ; Tomac, Zvonimir
hrvatski
Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osnovne škole
Osnovni cilj istraživanja bio je ispitati percepcije učenika četvrtih razreda osnovne škole prema predmetu tjelesna i zdravstvena kultura. Uzorak ispitanika obuhvatio je 331 učenika (174 učenika i 157 učenica) četvrtog razreda osnovnih škola iz Osijeka. Konstruiran je upitnik zadovoljavajuće pouzdanosti (Cronbach α = 0.82) koji je sadržavao jedanaest čestica kojim su se istražila obilježja predmeta: zanimljivost, težina, razumljivost, korisnost i omiljenost. Dodatni se skup od šest varijabli odnosio na kategorijalne varijable (spol, opći uspjeh, ocjena iz tjelesne i zdravstvene kulture u četvrtom razredu, slobodna dnevna tjelesna aktivnost, tjedni broj održanih sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture te omiljenost nastavnih predmeta). One su poslužile i kao kriteriji za procjenu razlika u percepcijama učenika prema predmetu.U obradi podataka koristili su se deskriptivna statistika, frekvencije i postoci odgovora na Likertovoj skali, faktorska analiza i univarijatna analiza varijance ANOVA za utvrđivanje razlika u procjenama učenika. Rezultati ukazuju kako učenici visokim ocjenama vrednuju tjelesnu i zdravstvenu kulturu (AS = 4.1do 4.8). Omiljena im je, zanimljiva, razumljiva, korisna i laka. Većini učenika jedna je od tri najomiljenija školska predmeta. Faktorskom analizom je dobivena jedna latentna dimenzija definirana kao omiljenost predmeta. Razlike u procjenama omiljenosti značajne su obzirom na spol, ocjenu iz predmeta te najomiljeniji nastavni predmet. Predmet je omiljeniji dječacima ; učenicima koji su u predmetu postigli izvrsnu ocjenu i koji su je procijenili jednim od tri svoja najdraža predmeta.
učenici 4. razreda osnovne škole; percepcije; procjena; tjelesna i zdravstvena kultura
nije evidentirano
engleski
Physical education from the perspective of Fourth- graders
nije evidentirano
fourth- graders pupils; perception; assessment; physical education
nije evidentirano