Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 652630

Istraživanje zastupljenosti pitanja i zadataka u udžbenicima hrvatskoga jezika s posebnim osvrtom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja te prijedlozi nove koncepcije udžbenika


Bakota, Lidija; Trtanj, Ivana
Istraživanje zastupljenosti pitanja i zadataka u udžbenicima hrvatskoga jezika s posebnim osvrtom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja te prijedlozi nove koncepcije udžbenika // Kurikul ranog učenja hrvatskoga / materinskoga jezika / Ante Bežen, Berislav Majhut (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Zagreb, 2013. str. 133-146 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Istraživanje zastupljenosti pitanja i zadataka u udžbenicima hrvatskoga jezika s posebnim osvrtom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja te prijedlozi nove koncepcije udžbenika
(Exploring the quantity of questions and tasks in Croatian language textbooks with special emphasis on language activities of listening and speaking, and proposing new textbook concept)

Autori
Bakota, Lidija ; Trtanj, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kurikul ranog učenja hrvatskoga / materinskoga jezika / Ante Bežen, Berislav Majhut - Zagreb : Učiteljski fakultet Zagreb, 2013, 133-146

ISBN
978-953-7210-59-5

Skup
Rano učenje hrvatskoga / materinskoga jezika 5

Mjesto i datum
Zagreb, Republika Hrvatska, 10.-12. 11. 2011

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Udžbenik; hrvatski jezik; jezične djelatnosti; slušanje i govorenje
(Textbook; Croatian language; listening and speaking skills)

Sažetak
Nova koncepcija kurikula nameće promjene u raspodjeli sadržaja nastavnoga predmeta Hrvatski jezik što nužno dovodi i do promjene u sadržaju i koncepciji udžbenika. Udžbenici hrvatskoga jezika trebali bi jasnije sadržajno i koncepcijski u metodičkome instrumentariju ukazati da su pitanja i zadatci u funkciji razvijanja navedenih jezičnih djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Pitanje je kako je dosadašnja koncepcija udžbenika hrvatskoga jezika i književnosti za niže razrede osnovne škole pristupala razvijanju jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja u ranome razdoblju učenja jezika. U radu će se stoga istražiti zastupljenost zadataka slušanja i govorenja u udžbenicima hrvatskoga jezika i književnosti od 2. do 4. razreda, a koji su u funkciji primjene jezičnoga (lingvističkoga), društvenojezičnoga (sociolingvističkoga) i uporabnoga (pragmatičkoga) znanja jezika. Analiza zadataka slušanja i govorenja trebala bi ukazati da je put učenja jezika, a koji ide od komunikacijskoga osposobljavanja prema jezičnome osvješćivanju, nemoguće provesti ako udžbenici svojim metodičkim pristupom dovoljno ne potiču razvijanje primarnih komunikacijskih jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja. Nova bi koncepcija udžbenika hrvatskoga jezika, u skladu s promjenama kurikulskoga sadržaja, upravo trebala biti u funkciji komunikacijskoga osposobljavanja, a što ponajprije podrazumijeva razvijanje primarnih jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek