Istraživanje zastupljenosti pitanja i zadataka u udžbenicima hrvatskoga jezika s posebnim osvrtom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja te prijedlozi nove koncepcije udžbenika (CROSBI ID 602029)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bakota, Lidija ; Trtanj, Ivana
hrvatski
Istraživanje zastupljenosti pitanja i zadataka u udžbenicima hrvatskoga jezika s posebnim osvrtom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja te prijedlozi nove koncepcije udžbenika
Nova koncepcija kurikula nameće promjene u raspodjeli sadržaja nastavnoga predmeta Hrvatski jezik što nužno dovodi i do promjene u sadržaju i koncepciji udžbenika. Udžbenici hrvatskoga jezika trebali bi jasnije sadržajno i koncepcijski u metodičkome instrumentariju ukazati da su pitanja i zadatci u funkciji razvijanja navedenih jezičnih djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Pitanje je kako je dosadašnja koncepcija udžbenika hrvatskoga jezika i književnosti za niže razrede osnovne škole pristupala razvijanju jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja u ranome razdoblju učenja jezika. U radu će se stoga istražiti zastupljenost zadataka slušanja i govorenja u udžbenicima hrvatskoga jezika i književnosti od 2. do 4. razreda, a koji su u funkciji primjene jezičnoga (lingvističkoga), društvenojezičnoga (sociolingvističkoga) i uporabnoga (pragmatičkoga) znanja jezika. Analiza zadataka slušanja i govorenja trebala bi ukazati da je put učenja jezika, a koji ide od komunikacijskoga osposobljavanja prema jezičnome osvješćivanju, nemoguće provesti ako udžbenici svojim metodičkim pristupom dovoljno ne potiču razvijanje primarnih komunikacijskih jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja. Nova bi koncepcija udžbenika hrvatskoga jezika, u skladu s promjenama kurikulskoga sadržaja, upravo trebala biti u funkciji komunikacijskoga osposobljavanja, a što ponajprije podrazumijeva razvijanje primarnih jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja.
udžbenik; hrvatski jezik; jezične djelatnosti; slušanje i govorenje
nije evidentirano
engleski
Exploring the quantity of questions and tasks in Croatian language textbooks with special emphasis on language activities of listening and speaking, and proposing new textbook concept
nije evidentirano
textbook; Croatian language; listening and speaking skills
nije evidentirano
Podaci o prilogu
133-146.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kurikul ranog učenja hrvatskoga / materinskoga jezika
Ante Bežen, Berislav Majhut
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-59-5
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096