Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje zastupljenosti pitanja i zadataka u udžbenicima hrvatskoga jezika s posebnim osvrtom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja te prijedlozi nove koncepcije udžbenika (CROSBI ID 602029)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bakota, Lidija ; Trtanj, Ivana Istraživanje zastupljenosti pitanja i zadataka u udžbenicima hrvatskoga jezika s posebnim osvrtom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja te prijedlozi nove koncepcije udžbenika // Kurikul ranog učenja hrvatskoga / materinskoga jezika / Ante Bežen, Berislav Majhut (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 133-146

Podaci o odgovornosti

Bakota, Lidija ; Trtanj, Ivana

hrvatski

Istraživanje zastupljenosti pitanja i zadataka u udžbenicima hrvatskoga jezika s posebnim osvrtom na jezične djelatnosti slušanja i govorenja te prijedlozi nove koncepcije udžbenika

Nova koncepcija kurikula nameće promjene u raspodjeli sadržaja nastavnoga predmeta Hrvatski jezik što nužno dovodi i do promjene u sadržaju i koncepciji udžbenika. Udžbenici hrvatskoga jezika trebali bi jasnije sadržajno i koncepcijski u metodičkome instrumentariju ukazati da su pitanja i zadatci u funkciji razvijanja navedenih jezičnih djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Pitanje je kako je dosadašnja koncepcija udžbenika hrvatskoga jezika i književnosti za niže razrede osnovne škole pristupala razvijanju jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja u ranome razdoblju učenja jezika. U radu će se stoga istražiti zastupljenost zadataka slušanja i govorenja u udžbenicima hrvatskoga jezika i književnosti od 2. do 4. razreda, a koji su u funkciji primjene jezičnoga (lingvističkoga), društvenojezičnoga (sociolingvističkoga) i uporabnoga (pragmatičkoga) znanja jezika. Analiza zadataka slušanja i govorenja trebala bi ukazati da je put učenja jezika, a koji ide od komunikacijskoga osposobljavanja prema jezičnome osvješćivanju, nemoguće provesti ako udžbenici svojim metodičkim pristupom dovoljno ne potiču razvijanje primarnih komunikacijskih jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja. Nova bi koncepcija udžbenika hrvatskoga jezika, u skladu s promjenama kurikulskoga sadržaja, upravo trebala biti u funkciji komunikacijskoga osposobljavanja, a što ponajprije podrazumijeva razvijanje primarnih jezičnih djelatnosti slušanja i govorenja.

udžbenik; hrvatski jezik; jezične djelatnosti; slušanje i govorenje

nije evidentirano

engleski

Exploring the quantity of questions and tasks in Croatian language textbooks with special emphasis on language activities of listening and speaking, and proposing new textbook concept

nije evidentirano

textbook; Croatian language; listening and speaking skills

nije evidentirano

Podaci o prilogu

133-146.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kurikul ranog učenja hrvatskoga / materinskoga jezika

Ante Bežen, Berislav Majhut

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-59-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

ostalo

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija