Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 652015

Kompetencije dječjih knjižničara: koliko poznaju literaturu za svoje korisnike


Martinović, Ivana; Stričević, Ivanka
Kompetencije dječjih knjižničara: koliko poznaju literaturu za svoje korisnike // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 56 (2013), 3; 67-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Kompetencije dječjih knjižničara: koliko poznaju literaturu za svoje korisnike
(Children's librarians' competencies: how do they know the literature for patrons)

Autori
Martinović, Ivana ; Stričević, Ivanka

Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 56 (2013), 3; 67-90

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dječji knjižničari; kompetencije; slikovnice; usluge; preporuka literature
(children’s librarians; competencies; picture books; services; recommendations)

Sažetak
Jedna od ključnih kompetencija koje dječji knjižničari moraju posjedovati jest poznavanje i prosuđivanje literature za djecu ˗ knjiga, časopisa, audiovizualnih materijala, mrežnih stranica i ostalih elektroničkih i drugih izvora da bi u knjižnične zbirke uključivali što aktualniju, raznolikiju i značajniju građu koja odgovara razvojnim osobitostima djece i potrebama i interesima svakog pojedinca. Razina kompetencije u ovom području odražava se prije svega na kvalitetu knjižničnih zbirki, a utječe i na nabavnu politiku knjižnice. Na tu se kompetenciju izravno nadovezuje usluga preporuke kvalitetne literature djeci i za djecu te druge informacijsko-referentne usluge. Također, od nje kreće osmišljavanje različitih knjižničnih programa kao što je, primjerice, poticanje čitanja te savjetodavni rad s roditeljima u području čitanja djeci. Postavlja se pitanje kako je moguće izgraditi i održavati kvalitetne knjižnične zbirke, a potom i razvijati i osmišljavati ostale programe i usluge na primjeren način, te koji se zahtjevi postavljaju pred knjižničare u smislu poznavanja literature za djecu koja je dostupna na tržištu. U radu se donose rezultati provedenog istraživanja o tome koliko dječji knjižničari županijskih knjižnica u Hrvatskoj poznaju slikovnice za djecu i knjige za djecu mlađe dobi, razmatraju se mogući razlozi nedovoljno razvijenih kompetencija knjižničara u tom području, te predlažu moguća rješenja problema.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Srećko Jelušić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ivanka Stričević (autor)

Avatar Url Ivana Martinović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Martinović, Ivana; Stričević, Ivanka
Kompetencije dječjih knjižničara: koliko poznaju literaturu za svoje korisnike // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 56 (2013), 3; 67-90 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Martinović, I. & Stričević, I. (2013) Kompetencije dječjih knjižničara: koliko poznaju literaturu za svoje korisnike. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 56 (3), 67-90.
@article{article, year = {2013}, pages = {67-90}, keywords = {children’s librarians, competencies, picture books, services, recommendations}, journal = {Vjesnik bibliotekara Hrvatske}, volume = {56}, number = {3}, issn = {0507-1925}, title = {Children's librarians' competencies: how do they know the literature for patrons}, keyword = {children’s librarians, competencies, picture books, services, recommendations} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Library and Information Science Abstracts (LISA), Information Science Abstracts (ISA) i PASCAL: Sciences de l' Information, Documentation