Turizam - metoda gospodarskog i društvenog razvoja RH (CROSBI ID 601854)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Branko, Blažević
hrvatski
Turizam - metoda gospodarskog i društvenog razvoja RH
Da bi se otklonile ili umanjile nepredvidivosti, konfliktnosti, proturječnosti, nedosljednosti i entropija u razvoju, potrebno je imati koncepciju i strategiju razvoja i znati s njima upravljati. Turizam kao vrlo složeni sustav pojava i odnosa, u definiranju i određivanju gospodarskog i društvenog razvoja je izuzetno važan. Mogli bi reći da je on metoda gospodarskog i društvenog razvoja. Turizam jedino u definiranim uvjetima razvoja može postati nacionalni strateški proizvod unutar kojeg će svaka turistička destinacija imati i svoju razvojnu strategiju kao podsustav viših razvojnih ciljeva. Vrlo nepovoljna struktura agregatne potražnje i bruto domaćeg proizvoda je direktno povezana s promjenama udjela izvoza i uvoza roba i usluga u bruto domaćem proizvodu. To znači da je dugoročno narušen odnos izvoza u odnosu na uvoz u Hrvatskoj Restrukturiranje hrvatskog gospodarstva, kao okosnica stabilizacijskog programa, događa se u smjeru veće sklonosti uvozu. Brži rast domaće potrošnje od rasta BDP-a po definiciji vodi širenju deficita u platnoj bilanci, a dovoljno visok priljev kapitala i zaduživanje desilo se zbog rasta uvoza i financiranja platno bilančnog deficita, ne ugrožavajući pri tom stabilnost tečaja i cijena. Hrvatska je ušla u model rasta temeljen na domaćoj potrošnji, a ne na izvoznoj ekspanziji.. Ta vanjska i unutarnja neravnoteža svoj opći izraz imaju u ukupnoj neravnoteži hrvatskog gospodarstva i konačno u velikoj financijskoj nestabilnosti čitavog društva. Zato je orijentacija na izvoz naša gospodarska sudbina, te o sposobnosti razrješavanja tog pitanja najviše ovisi i ukupan budući razvoj. Uloga turizma u toj orijentaciji je nezaobilazna. Za postindustrijska gospodarstva turističke djelatnosti imati će isti značaj koji su imali industrijske djelatnosti za industrijsko gospodarstvo. Ako hrvatski turizam prepozna svoj nacionalni strateški proizvod na početku XXI. stoljeća, ovaj proces se ne bi događao bez nas.
turizam; metoda razvoja; gospodarski razvoj; društveni razvoj
nije evidentirano
engleski
Tourism as methodology for economic and social growth
nije evidentirano
tourism; development; economic and social growth
nije evidentirano
Podaci o prilogu
17-17.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
1. Znanstvenostručna konferencija s međunarodnim sudjelovanjem „Izazovi današnjice: Turizam danas – za sutra“
ostalo
19.09.2013-20.09.2013
Šibenik, Hrvatska