Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izravna prodaja jagoda - na primjeru zagrebačke Seljačke tržnice (CROSBI ID 479858)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Kovačić, Damir ; Kolega, Ante ; Matun, Matun Izravna prodaja jagoda - na primjeru zagrebačke Seljačke tržnice // Gospodarske smjernice razvitak hrvatskog poljodjelstva, Zbornik priopćenja i sažetaka / Kolega, Ante (ur.). Zagreb: Hrvatsko agronomsko društvo, 1999. str. 137-138-x

Podaci o odgovornosti

Kovačić, Damir ; Kolega, Ante ; Matun, Matun

hrvatski

Izravna prodaja jagoda - na primjeru zagrebačke Seljačke tržnice

Skorašnji pristup Hrvatske svjetskim trgovinskim integracijama još više će zaoštriti uvjete na domaćem tržištu poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. Doći će do povećanja ponude, kako količinski, tako i kvalitetno, te do smanjenja cijena odnosno dohotka domaćih poljoprivrednika. Stoga hrvatski poljoprivrednici, već danas, moraju tražiti načine da povećaju konkurentnost svojih proizvoda (Kovačić, D., 1999). Jedna od mogućnosti je izravna prodaja potpomognuta odgovarajućim marketiškim aktivnostima. U Hrvatskoj je izravna prodaja još uvijek na razini tradicijskog načina prodavanja (Kovačić, 1994.). Poljoprivrednici koji se bave ovim načinom prodaje suočeni su sa niz problema, od nalaženja potrošača i privlačenja njihove pažnje, konfrontacije sa postojećom zakonskom regulativom, do upitnosti samog financijskog učinka ovog načina prodaje. Praktična znanja i iskustva u korištenju marketiških aktivnosti gotovo da i ne postoje. Cilj ovog istraživanja bio je konceptualizacija i testiranje jednog modela izravne prodaje na hrvatskom tržištu. U razdoblju od 1. - 15 lipnja 1999., uz pomoć Gradskog ureda za Poljoprivredu i šumarstvu, organizirana je prodaja jagoda na seljačkoj tržnici u gradu Zagrebu. Ponuda je bila ograničena samo na jedan sezonski proizvod, kako bi smanjio broj nepoznanica i povećale šanse za uspjeh projekta. Osim toga, zbog kvarljivosti i osjetljivosti plodova, jagoda je posebice pogodan proizvod za ovaj način prodaje. U prvom djelu ovog članka teoretski se određuje pojam izravne prodaje, njene mogućnost i ograničenja, te se posebice jedan od njenih pojavnih oblika, seljačka tržnica. Potom se objašnjavaju najvažniji kriteriji za uspješno organiziranje izravne prodaje. U poslijednjem dijelu analiziraju se rezultati akcije "Kušajmo zagrebačko – dani jagoda” odnosno pilot studije seljačke tržnice u gradu Zagrebu.

seljačka tržnica; jagoda; Zagreb

nije evidentirano

engleski

Direct sale of strawberries -example of Zagreb peasant market

nije evidentirano

peasant market; strawberrie; Zagreb

nije evidentirano

Podaci o prilogu

137-138-x.

1999.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Gospodarske smjernice razvitak hrvatskog poljodjelstva, Zbornik priopćenja i sažetaka

Kolega, Ante

Zagreb: Hrvatsko agronomsko društvo

Podaci o skupu

Gospodarske smjernice razvitak hrvatskog poljodjelstva

predavanje

10.11.1999-13.11.1999

Cavtat, Hrvatska

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)