Etika znanstvenog istraživanja u izobrazbi studenata pedagogije (CROSBI ID 601674)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Irović, Stanislava
hrvatski
Etika znanstvenog istraživanja u izobrazbi studenata pedagogije
Etiku znanstvenog istraţivanja moguće je definirati prema dvije temeljne dimenzije – kao skup vrijednosti odnosno naĉela ali i kao ukupnost poţeljnih, moralnih ponašanja znanstvenika kojima se ostvaruje etiĉnost znanstveno istraţivaĉke prakse. U radu se podastiru podatci o tome kako studenti pedagogije percipiraju i procjenjuju naĉela i standarde znanstvene etike, prepoznaju li etiĉke dileme znanstvenika-istraţivaĉa i osobne i društvene okolnosti koje ih generiraju. Nadalje, kako prosuĊuju motive, posljedice i konzekvence znanstvene neetiĉnosti i na kojim vrijednostima temelje svoje prosudbe. Ti se podatci dovode u vezu s koncepcijom i strategijom procesa pouĉavanja studenata kompleksnim etiĉkim pitanjima znanstvenog istraţivanja. Formalna znanja o znanstvenoj etici kao disciplini nuţno je upotpuniti senzibiliziranjem studenata za etiĉka pitanja te gradnjom sposobnosti moralnog rezoniranja i djelovanja kao uporišta integriteta, autonomije i odgovornosti budućih pedagoga i znanstvenika.
znanstvena čestitost; znanstvenoistraživačka etika; integritet znanstvenika; studenti pedagogije; plagiranje
nije evidentirano
engleski
Ethics of Scientific Research in Pedagogy Students' Education
nije evidentirano
scientific honesty; ethics of scientific research; integrity of scientist; pedagogy students; plagiarism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
161-170.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti
Hrvatić, N., Klapan, A.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-4-7
Podaci o skupu
Pedagogija i kultura, Drugi kongres pedagoga Hrvatske
predavanje
24.09.2012-26.09.2012
Opatija, Hrvatska