Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 650634

Uloga dizajna u razvoju proizvoda


Novak, Sanja
Uloga dizajna u razvoju proizvoda 2013., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb


Naslov
Uloga dizajna u razvoju proizvoda
(The role of design in product development)

Autori
Novak, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
23.09

Godina
2013

Stranica
43

Mentor
Škare, Vatroslav

Ključne riječi
Proizvod; tržišna obilježja proizvoda; dizajn; miks dizajna proizvoda; industrijski dizajn; načela dizajna; redizajn; co-design
(Product; product characteristcs; design; design mix; industrial design; design principles; redesign; co-design)

Sažetak
Istraživanjem uloge dizajna kao važnog elemenata u području upravljanja proizvodom ukazuje se na njegovu važnost u procesu razvoja proizvoda te na načela kojih se potrebno pridržavati kako bi se razvio dobar dizajn proizvoda. Prikazano je što dobar dizajn proizvoda znači za kupce te na koji način doprinosi poduzeću i samom proizvodu, osobito s aspekta njegove funkcionalnosti i upotrebljivosti. Osnovni ciljevi rada su definiranje dizajna i analiziranje prednosti koje poduzeće može postići stvaranjem jedinstvenog dizajna proizvoda, proučavanje načela kojih se potrebno pridržavati prilikom dizajniranja proizvoda, opis redizajna i stylinga proizvoda, te primjene co-designa u razvoju proizvoda. Kroz analizu dizajna i redizajna ambalaže na primjeru Niveinih proizvoda željelo se ukazati na to kakav pristup bi poduzeća trebala imati prema dizajnu proizvoda važnost ulaganja u razvoj dizajna uz detaljno istraživanje tržišnih zahtjeva i potreba. Podaci za izradu rada prikupljeni su iz sekundarnih izvora koji obuhvaćaju znanstvene radove, intervjue s marketinškim stručnjacima, dizajnerima i direktorima marketinških odjela te provedena istraživanja i studije slučajeva. Potvrđeno je kako se prilikom redizajna ambalaže Niveinih proizvoda pridržavalo osnovnih načela dizajna proizvoda te su vidljiva poboljšanja nastala novim dizajnom. Osim što su smanjeni troškovi ambalaže, povećana je njezina kvaliteta, uspostavljena je dugotrajna, emocionalna povezanost kupaca s proizvodima i vraćena je izgubljena dosljednost dizajna. Redizajniranom ambalaža je stekla obilježja i status dobrog dizajna. Radom je potvrđeno da proizvod postaje bolje prihvaćen od strane kupaca ukoliko se u procesu razvoja u obzir uzimaju potrebe i zahtjevi potrošača ciljnog tržišta kojem je namijenjen.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb