Uloga dizajna u razvoju proizvoda (CROSBI ID 380899)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Novak, Sanja
Škare, Vatroslav
hrvatski
Uloga dizajna u razvoju proizvoda
Istraživanjem uloge dizajna kao važnog elemenata u području upravljanja proizvodom ukazuje se na njegovu važnost u procesu razvoja proizvoda te na načela kojih se potrebno pridržavati kako bi se razvio dobar dizajn proizvoda. Prikazano je što dobar dizajn proizvoda znači za kupce te na koji način doprinosi poduzeću i samom proizvodu, osobito s aspekta njegove funkcionalnosti i upotrebljivosti. Osnovni ciljevi rada su definiranje dizajna i analiziranje prednosti koje poduzeće može postići stvaranjem jedinstvenog dizajna proizvoda, proučavanje načela kojih se potrebno pridržavati prilikom dizajniranja proizvoda, opis redizajna i stylinga proizvoda, te primjene co-designa u razvoju proizvoda. Kroz analizu dizajna i redizajna ambalaže na primjeru Niveinih proizvoda željelo se ukazati na to kakav pristup bi poduzeća trebala imati prema dizajnu proizvoda važnost ulaganja u razvoj dizajna uz detaljno istraživanje tržišnih zahtjeva i potreba. Podaci za izradu rada prikupljeni su iz sekundarnih izvora koji obuhvaćaju znanstvene radove, intervjue s marketinškim stručnjacima, dizajnerima i direktorima marketinških odjela te provedena istraživanja i studije slučajeva. Potvrđeno je kako se prilikom redizajna ambalaže Niveinih proizvoda pridržavalo osnovnih načela dizajna proizvoda te su vidljiva poboljšanja nastala novim dizajnom. Osim što su smanjeni troškovi ambalaže, povećana je njezina kvaliteta, uspostavljena je dugotrajna, emocionalna povezanost kupaca s proizvodima i vraćena je izgubljena dosljednost dizajna. Redizajniranom ambalaža je stekla obilježja i status dobrog dizajna. Radom je potvrđeno da proizvod postaje bolje prihvaćen od strane kupaca ukoliko se u procesu razvoja u obzir uzimaju potrebe i zahtjevi potrošača ciljnog tržišta kojem je namijenjen.
proizvod; tržišna obilježja proizvoda; dizajn; miks dizajna proizvoda; industrijski dizajn; načela dizajna; redizajn; co-design
nije evidentirano
engleski
The role of design in product development
nije evidentirano
product; product characteristcs; design; design mix; industrial design; design principles; redesign; co-design
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
23.09.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb