Percepcija utjecaja inkluzije djece s teškoćama u razvoju u odgojne grupe redovitog dječjeg vrtića (CROSBI ID 196793)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško ; Sindik, Zvjezdana ; Šunjić, Maja ; Car, Josipa
hrvatski
Percepcija utjecaja inkluzije djece s teškoćama u razvoju u odgojne grupe redovitog dječjeg vrtića
Cilj istraživanja bio je dovesti u vezu određene aspekte odgojno-obrazovnog rada s učincima inkluzije djece s teškoćama u razvoju u odgojne grupe redovitog dječjeg vrtića. U tu svrhu, najprije smo utvrdili povezanost između doprinosa inkluzije djece s teškoćama u razvoju u redovite grupe njihovom osobnom razvoju (u različitim aspektima psihofizičkog razvoja) s utjecajem inkluzije djece s teškoćama na psihofizički razvoj ostale djece u odgojnoj grupi vrtića. Potom smo utvrdili povezanost između utjecaja inkluzije djece s teškoćama u razvoju na pojedine aspekte njihova psihofizičkog razvoja s varijablama: utjecaj vršnjaka na razvoj djece s teškoćama u razvoju, sadržaj programa u grupi, ponašanje i postupci odgajatelja, terapijski tretman.. Konačno, utvrdili smo u kojoj mjeri bi se mogao prognozirati utjecaj inkluzije djece na pojedine aspekte njihova psihofizičkog razvoja pomoću varijabli: utjecaj vršnjaka na razvoj djece s teškoćama u razvoju, sadržaj programa u grupi, ponašanje i postupci odgojitelja, primijenjeni terapijski tretman. Ispitali smo percepcije ukupno 44 sudionice, odgojiteljice u Dječjem vrtiću Maslačak u Zaprešiću, primjenom upitnika za odgojitelje Inkluzija djece s teškoćama u razvoju. Rezultati su pokazali da su utjecaji inkluzije djece s teškoćama u razvoju na ostalu djecu u grupi te utjecaji inkluzije na osobni razvoj djeteta s teškoćama u razvoju statistički značajno pozitivno povezani s emocionalnim, socijalnim i spoznajnim razvojem, dok povezanost nije statistički značajna za razvoj govora i psihomotorni razvoj. Utjecaj inkluzije na psihofizički razvoj pokazao je najnižu povezanost u slučaju utjecaja terapije s psihomotornim razvojem, dok je najviša pozitivna povezanost pronađena između utjecaja sadržaja programa u grupi na razvoj djece s teškoćama u razvoju sa spoznajnim i govornim razvojem, kao i utjecaja vršnjaka na razvoj djece s teškoćama u razvoju sa spoznajnim razvojem. Prognoza emocionalnog, kao i spoznajnog razvoja djece s teškoćama u razvoju statistički je značajna uz pomoć ponašanja i postupaka odgajatelja. Prognoza razvoja govora kod djece s teškoćama u razvoju statistički je značajna uz pomoć sadržaja programa u grupi, ponašanje i postupci odgajatelja. Rezultati sugeriraju smjernice za korekcije i usmjerenost programa inkluzije djece u uvjetima redovitih dječjih vrtića.
efekti inkluzije; predškolska djeca
nije evidentirano
engleski
Perception of the impact of inclusion of children with disabilities in the educational group of regular kindergarten
nije evidentirano
effects of inclusion; preschool children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66 (19)
2013.
64-70
objavljeno
1512-5904