Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 650323

Kompetencije učitelja primarnoga obrazovanja za djelotvornu organizaciju i izvođenje nastave prirode i društva


Letina, Alena
Kompetencije učitelja primarnoga obrazovanja za djelotvornu organizaciju i izvođenje nastave prirode i društva // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2013), 29; 341-356 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


Naslov
Kompetencije učitelja primarnoga obrazovanja za djelotvornu organizaciju i izvođenje nastave prirode i društva
(Competences of Primary School Teachers for Effective Science and Society Teaching)

Autori
Letina, Alena

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 1 (2013), 29; 341-356

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
Kompetencije učitelja; Metodika Prirode i društva; suvremena nastava
(Teachers` competences; Didactics of school subject Science and Society; contemporary teaching of Science and Society; teacher education)

Sažetak
Za prilagodbu novim okolnostima u obrazovanju i prihvaćanje novih uloga koje donosi nastava orijentirana na učenika, učitelju je potreban sve veći broj raznovrsnih kompetencija. U nastojanju da budući učitelji budu što kvalitetnije osposobljeni za te uloge, dogodile su se promjene u njihovu obrazovanju. Nastavni ciljevi kolegija na učiteljskim studijima počinju se oblikovati u terminima kompetencija koje se odnose na znanja, sposobnosti, vještine i mišljenja te vrijednosti i navike koje će im omogućiti kvalitetno profesionalno djelovanje i ispravnu primjenu stručno-predmetnih, pedagoških, didaktičkih i metodičkih znanja u nastavnoj praksi. Dokumenti koji definiraju kompetencijski profil učitelja, temelj su definiranja specifičnih kompetencija učitelja, koje se stječu različitim kolegijima na učiteljskom studiju pa tako i kolegijem Metodika prirode i društva. Očekuje se da će izgrađivanje postavljenih kompetencija unutar toga kolegija značiti i osposobljenost za izvođenje kvalitetne nastave prirode i društva. U ovom radu prikazani su rezultati istraživanja kojem je cilj utvrditi razinu kompetencija učitelja pripravnika u području organizacije i izvođenja nastave prirode i društva utemeljene na zahtjevima kurikula suvremene nastave te odgovoriti na pitanje koje komepetncije učitelji smatraju nedovoljno razvijenima. Istraživanjem su otrkivene kompetencije za organizaciju i izvođenje nastave prirode i društva koje učitelji pripravnici procjenjuju kao one kojima nisu dovoljno ovladali, te nam dobiveni rezultati omogućuju lakše poduzimanje mjera koje će omogućiti njihovo kvalitetnije izgrađivanje tijekom formalnoga obrazovanja učitelja. Istraživanje je provedeno anketiranjem 120 učitelja pripravnika u Grada Zagreba i Zagrebačkoj županiji. Za potrebe istraživanja sastavljen je upitnik za samoprocjenu kompetencija u organizaciji suvremene nastave prirode i društva. Temeljem analize dobivenih rezultata osmišljene su preporuke za stjecanje odgovarajućih kompetencija studenata na učiteljskim studijima, a koje se odnose na izvođenje suvremene nastave prirode i društva. Također su osmišljene preporuke za stručno usavršavanja učitelja u području onih kompetencija za koje je istraživanje pokazalo da su kod učitelja početnika slabije razvijene.Ti će rezultati ujedno omogućiti daljnje razmatranje i definiranje ključnih kompetencija učitelja u području Metodike nastave prirode i društva, koje studenti stječu tijekom formalnoga obrazovanja, a koje su im prijeko potrebne za stručnu organizaciju suvremene nastave prirode i društva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Alena Letina, (317842)