Uloga prethodnog iskustva, motivacije i strategija učenja u uspjehu iz engleskog jezika struke (CROSBI ID 196703)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tabak (Jakovac), Mihaela ; Kamenov, Željka
hrvatski
Uloga prethodnog iskustva, motivacije i strategija učenja u uspjehu iz engleskog jezika struke
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati odnos motivacije, strategija učenja i određenih demografskih varijabli s uspjehom u kontekstu ovladavanja stranog jezika struke. Pritom smo htjeli utvrditi koriste li motiviraniji ispitanici i veći broj strategija učenja, na koji se način uspješni i manje uspješni ispitanici razlikuju s obzirom na motivaciju i uporabu strategija učenja te u kojoj mjeri te varijable predviđaju uspjeh u ovladavanju engleskim jezikom struke. U istraživanju je sudjelovalo 238 studenata prve godine Fakulteta prometnih znanosti. Ispitanici su ispunjavali demografski upitnik, Upitnik o motivaciji (Mihaljević Djigunović, 1998) i upitnik o strategijama učenja SILL (Oxford, 1990). Rezultati istraživanja ukazuju na značajnu povezanost motivacije i strategija učenja te na veću motiviranost i uporabu strategija učenja kod uspješnijih ispitanika. Prethodno su se iskustvo učenja jezika i motivacija pokazali relevantnim prediktorima uspjeha. Dobiveni rezultati mogu biti vrlo korisni za planiranje nastave i poticanje učeničke motivacije, a s ciljem uspješnijeg ovladavanja stranim jezikom.
engleski jezik; motivacija; strani jezik struke; strategije učenja; uspjeh
nije evidentirano
engleski
Prior learning experience, motivation and learning strategies as success factors in ESP learning
nije evidentirano
english as a foreign language; motivation; English for specific purposes; learning strategies; success
nije evidentirano