Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta (CROSBI ID 479796)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Irović, Stanislava ; Krstović, Jasna Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta // Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.). Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola,, 2000. str. 7-23-x

Podaci o odgovornosti

Irović, Stanislava ; Krstović, Jasna

hrvatski

Vrijednosni sustav roditelja/odgojitelja i autonomija djeteta

Vrijednosti (individualne i socijalne), kao svojevrsni kriteriji prioriteta, ishodište su i pokretač cjelokupnog čovjekova djelovanja i vrjednovanja osobnog i tuđeg ponašanja. U radu se vrijednosti tumače u sklopu pojma implicitna pedagogija – stožerna vrjednosna orijentacija koja se tiče ukupnosti socijalnog ponašanja. Vrjednosni sustav bitna je kognitivna determinanta djelovanja. Stoga roditeljevo/odgojiteljevo shvaćanje općih vrijednosti, djeteta, djetinjstva, djetetova razvoja i ciljeva odgoja utječe na socijalizaciju djece u obiteljskoj i institucionalnoj sredini, oblikujući odgojnu praksu odraslih. Autonomija vs.heteronomija u kognitivnom i socijalnom razvoju, kao bazična vrijednost implicitne pedagogije, postaje ishodište roditeljeva/odgojiteljeva ponašanja u tipičnim interakcijskim situacijama igre i poučavanja djeteta. Razvoj djetetove autonomije ili konformnosti rezultat je međusobne korespodencije vrjednosnog sustava odraslih, osobitosti djeteta i situacijskog konteksta. Na odabranom uzorku roditelja i odgojitelja propitujemo vrjednosne orijentacije odraslih u sklopu njihovih osobnih implicitnih teorija odgoja, kao i razinu konzistentnosti unutar ovog sustava vrijednosti te njegovu relaciju s odgojnom praksom. Fokus pozornosti na vrjednosni sustav odraslih temeljen je na spoznjama o razvojnoj signifikantnosti djetetova odnosa s odraslima kao bitnom aspekti ranih socijalnih iskustava.

vrijednosni sustav roditelja i odgojitelja; autonomija djeteta; implicitna pedagogija; konzistentnost vrijednosnog sustava

nije evidentirano

engleski

The Value System of Parents/Teachers and the Child’s Autonomy

nije evidentirano

parents and teachers value system; child’s autonomy; implicit pedagogy; consistency of the value system

nije evidentirano

Podaci o prilogu

7-23-x.

2000.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Interakcija odrasli- dijete i autonomija djeteta

Babić, Nada ; Irović, Stanislava

Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola,

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija