Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 64940

Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije


Babić, Nada; Kuzma, Zdenka
Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije // Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola, 1999. str. 24-39 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 64940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije
(Continuity/Discontinuity in the Development of Child's Autonomy)

Autori
Babić, Nada ; Kuzma, Zdenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava - Osijek : Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola, 1999, 24-39

Skup
Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta, Znanstveni kolokvij s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18-19.11.1999

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
autonomija djeteta; interakcija odrasli-dijete; edukacijska praska odgojitelja i roditelja; igra i poučavanje kao interakcijski konteksti; socijalno-kognitivna koordinacija
(child's autonomy; adult-child interaction; educational practice of teacher and parent; play and teaching as contexts of interaction; social and cognitive co-ordination)

Sažetak
Znanja o socijalnoj situaciji razvoja i socijalnoj interakciji uporišne su točke u promišljanju i empirijskom provjeravanju odgojne prakse roditelja i odgojitelja. Roditelji i odgojitelji svojim ukupnim ponašanjem u interakciji s djetetom očituju svoje viđenje djeteta i očekivanja od njega. Autonomija u mišljenju i neovisnost (samostalnost) u akcijama vrijednosti su, konzistentne s konstruktivističkim i interakcionističkim teorijama razvoja i učenja. Ujedno su one i centralne vrijednosti u demokratskim društvima. U radu se podastiru rezultati istraživanja o interakciji odrasli-dijete u odnosu na autonomiju djeteta: interakcijska iskustva i stilovi ponašanja odraslih i djece u situacijama igre i učenja. Igrovne i poučavajuće situacije, kao tipični interakcijski konteksti, korištene su za izučavanje ponašanja roditelja, odgojitelja i djece. Identificirani su sljedeći sklopovi ponašanja odraslih (roditelji, odgojitelji): kontrolirajuća ponašanja, asistirajuća i "self" direkcijska ponašanja. Kao i sljedeći sklopovi ponašanja djece: odzivljiva ponašanja, konfrontirajuća i inicijativna ponašanja. Praćena je uzajamnost identifiranih ponašanja odraslih i djece. Osobitosti uzajamnosti izvor su spoznaja o kontinuitetu - diskontinuitetu u razvoju djetetove autonomije. Socijalno-kognitivna koordinacija između odraslih i djece, bitna za razvoj djetetove autonomije, pretpostavlja uzajamnost, prihvaćanje, podržavanje, asistenciju i nadzor (uvid, provjeravanje). Potpuniji uvid u razvojne vrijednosti interakcije moguć je ako se fokus sa dijadne interakcije (odrasli-dijete) pomakne na interakciju u kojoj su uzajamno uključeni i drugu sudionici konkretnih situacijskih događaja u obiteljskom i institucionalnom okruženju, što je sljedeći korak u našem istraživanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122002

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Nada Babić (autor)

Avatar Url Zdenka Kuzma (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Babić, Nada; Kuzma, Zdenka
Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije // Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola, 1999. str. 24-39 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Babić, N. & Kuzma, Z. (1999) Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije. U: Babić, N. & Irović, S. (ur.)Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta.
@article{article, year = {1999}, pages = {24-39}, keywords = {autonomija djeteta, interakcija odrasli-dijete, edukacijska praska odgojitelja i roditelja, igra i pou\v{c}avanje kao interakcijski konteksti, socijalno-kognitivna koordinacija}, title = {Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije}, keyword = {autonomija djeteta, interakcija odrasli-dijete, edukacijska praska odgojitelja i roditelja, igra i pou\v{c}avanje kao interakcijski konteksti, socijalno-kognitivna koordinacija}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, year = {1999}, pages = {24-39}, keywords = {child's autonomy, adult-child interaction, educational practice of teacher and parent, play and teaching as contexts of interaction, social and cognitive co-ordination}, title = {Continuity/Discontinuity in the Development of Child's Autonomy}, keyword = {child's autonomy, adult-child interaction, educational practice of teacher and parent, play and teaching as contexts of interaction, social and cognitive co-ordination}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font