Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije (CROSBI ID 479794)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Babić, Nada ; Kuzma, Zdenka Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije // Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.). Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola, 1999. str. 24-39-x

Podaci o odgovornosti

Babić, Nada ; Kuzma, Zdenka

hrvatski

Kontinuitet/diskontinuitet u razvoju djetetove autonomije

Znanja o socijalnoj situaciji razvoja i socijalnoj interakciji uporišne su točke u promišljanju i empirijskom provjeravanju odgojne prakse roditelja i odgojitelja. Roditelji i odgojitelji svojim ukupnim ponašanjem u interakciji s djetetom očituju svoje viđenje djeteta i očekivanja od njega. Autonomija u mišljenju i neovisnost (samostalnost) u akcijama vrijednosti su, konzistentne s konstruktivističkim i interakcionističkim teorijama razvoja i učenja. Ujedno su one i centralne vrijednosti u demokratskim društvima. U radu se podastiru rezultati istraživanja o interakciji odrasli-dijete u odnosu na autonomiju djeteta: interakcijska iskustva i stilovi ponašanja odraslih i djece u situacijama igre i učenja. Igrovne i poučavajuće situacije, kao tipični interakcijski konteksti, korištene su za izučavanje ponašanja roditelja, odgojitelja i djece. Identificirani su sljedeći sklopovi ponašanja odraslih (roditelji, odgojitelji): kontrolirajuća ponašanja, asistirajuća i "self" direkcijska ponašanja. Kao i sljedeći sklopovi ponašanja djece: odzivljiva ponašanja, konfrontirajuća i inicijativna ponašanja. Praćena je uzajamnost identifiranih ponašanja odraslih i djece. Osobitosti uzajamnosti izvor su spoznaja o kontinuitetu - diskontinuitetu u razvoju djetetove autonomije. Socijalno-kognitivna koordinacija između odraslih i djece, bitna za razvoj djetetove autonomije, pretpostavlja uzajamnost, prihvaćanje, podržavanje, asistenciju i nadzor (uvid, provjeravanje). Potpuniji uvid u razvojne vrijednosti interakcije moguć je ako se fokus sa dijadne interakcije (odrasli-dijete) pomakne na interakciju u kojoj su uzajamno uključeni i drugu sudionici konkretnih situacijskih događaja u obiteljskom i institucionalnom okruženju, što je sljedeći korak u našem istraživanju.

autonomija djeteta; interakcija odrasli-dijete; edukacijska praska odgojitelja i roditelja; igra i poučavanje kao interakcijski konteksti; socijalno-kognitivna koordinacija

nije evidentirano

engleski

Continuity/Discontinuity in the Development of Child's Autonomy

nije evidentirano

child's autonomy; adult-child interaction; educational practice of teacher and parent; play and teaching as contexts of interaction; social and cognitive co-ordination

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-39-x.

1999.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta

Babić, Nada ; Irović, Stanislava

Osijek: Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, Visoka učiteljska škola

Podaci o skupu

Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta, Znanstveni kolokvij s međunarodnim sudjelovanjem

predavanje

18.11.1999-19.11.1999

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija