Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 649282

Percipirana popularnost u ranoj adolescenciji: spolne razlike i povezanost s usamljenošću te relativnim pubertalnim statusom


Putarek, Vanja
Percipirana popularnost u ranoj adolescenciji: spolne razlike i povezanost s usamljenošću te relativnim pubertalnim statusom 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Percipirana popularnost u ranoj adolescenciji: spolne razlike i povezanost s usamljenošću te relativnim pubertalnim statusom
(Perceived Popularity in Early Adolescence: Gender Differences and Relationship with Loneliness and Pubertal Timing)

Autori
Putarek, Vanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.06.

Godina
2012

Stranica
34

Mentor
Gordana Keresteš

Ključne riječi
Percipirana popularnost; rana adolescencija; spolne razlike; usamljenost; relativni pubertalni status
(Perceived popularity; early adolescence; gender differences; loneliness; pubertal timing)

Sažetak
Percipirana popularnost i njena povezanost s drugim varijablama relativno je neistraženo područje, ali vrlo važno za socijalni i emocionalni razvoj u ranoj adolescenciji. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi spolne razlike u percipiranoj popularnosti i povezanost percipirane popularnosti sa spolom procjenjivača i procjenjivane osobe. Također istražen je odnos između percipirane popularnosti i usamljenosti te relativnog pubertalnog statusa uz spol kao moderator varijablu tih odnosa. U istraživanju je sudjelovalo 290 učenika šestih i sedmih razreda osnovne škole. Primijenjeni mjerni instrumenti bili su Sociometrijski upitnik percipirane popularnosti, UCLA skala usamljenosti i Skala pubertalnog razvoja. Nisu pronađene spolne razlike u popularnosti. Pokazalo se da mladići procjenjuju druge mladiće popularnijima nego djevojke, dok djevojke procjenjuju druge djevojke i mladiće podjednako popularnima. Nisko popularni učenici usamljeniji su od srednje i visoko popularnih učenika, a između srednje popularnih učenika i visoko popularnih učenika nema razlike u usamljenosti. U našem uzorku djevojke su bile usamljenije od mladića. Učenici različitog relativnog pubertalnog statusa ne razlikuju se u popularnosti. Spol se nije pokazao moderatorom u odnosu između percipirane popularnosti i usamljenosti te relativnog pubertalnog statusa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Vanja Putarek, (347283)