Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima (CROSBI ID 196587)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s obrazovnim ishodima: postignućem, spremnošću za daljnje bavljenje matematikom te strahom od matematike. Sudionici su bili 387 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda dviju zagrebačkih osnovnih škola. Oni su ispunili skale za mjerenje očekivanja i vrijednosti učenika, ciljeva postignuća i straha od matematike. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici, kao i procjena spremnosti učenika da se dalje bave matematikom. Rezultati konfirmatorne faktorske analize jasno podržavaju strukturu motivacijskih uvjerenja kakvu pretpostavlja teorija očekivanja i vrijednosti. Kao značajna motivacijska uvjerenja izdvajaju se očekivanja uspjeha te tri komponente procjene vrijednosti (interes, korisnost, važnost). Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su, uz ciljeve postignuća, očekivanja i vrijednosti iz matematike važni prediktori postignuća u matematici, spremnosti na učenje matematike te straha od matematike, čak i kad se kontrolira prethodno postignuće.
motivacija; motivacijska uvjerenja; očekivanja; vrijednosti; ciljevi postignuća
nije evidentirano
engleski
The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes
nije evidentirano
motivation; motivational beliefs; expectations; values; achievement goals
nije evidentirano
Podaci o izdanju
22 (3)
2013.
475-495
objavljeno
1330-0288
10.5559/di.22.3.05