Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima (CROSBI ID 196587)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 22 (2013), 3; 475-495. doi: 10.5559/di.22.3.05

Podaci o odgovornosti

Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s obrazovnim ishodima: postignućem, spremnošću za daljnje bavljenje matematikom te strahom od matematike. Sudionici su bili 387 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda dviju zagrebačkih osnovnih škola. Oni su ispunili skale za mjerenje očekivanja i vrijednosti učenika, ciljeva postignuća i straha od matematike. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici, kao i procjena spremnosti učenika da se dalje bave matematikom. Rezultati konfirmatorne faktorske analize jasno podržavaju strukturu motivacijskih uvjerenja kakvu pretpostavlja teorija očekivanja i vrijednosti. Kao značajna motivacijska uvjerenja izdvajaju se očekivanja uspjeha te tri komponente procjene vrijednosti (interes, korisnost, važnost). Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su, uz ciljeve postignuća, očekivanja i vrijednosti iz matematike važni prediktori postignuća u matematici, spremnosti na učenje matematike te straha od matematike, čak i kad se kontrolira prethodno postignuće.

motivacija; motivacijska uvjerenja; očekivanja; vrijednosti; ciljevi postignuća

nije evidentirano

engleski

The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes

nije evidentirano

motivation; motivational beliefs; expectations; values; achievement goals

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22 (3)

2013.

475-495

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.22.3.05

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost