Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga i primjena didaktičkih igara u nastavi inojezičnoga hrvatskog (CROSBI ID 601279)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bašić, Marijana ; Baričević, Sanja Uloga i primjena didaktičkih igara u nastavi inojezičnoga hrvatskog // Četvrti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik - 4. HIDIS (Knjiga sažetaka) / Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka (ur.). Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2012

Podaci o odgovornosti

Bašić, Marijana ; Baričević, Sanja

hrvatski

Uloga i primjena didaktičkih igara u nastavi inojezičnoga hrvatskog

Hrvatski jezik je morfološki vrlo razvijen i nemoguće ga je učiti i poučavati bez sustavnoga pristupa gramatici (prije svega morfologiji) koju treba maksimalno prilagoditi inojezičnim učenicima, a uz to zadovoljiti i komunikacijske kriterije i očekivanja učenika koji nastoje progovoriti na jeziku čije usvajanje zahtijeva dosta vremena i truda. Međutim, tradicionalni pristup i metode kod odraslih učenika često rezultiraju gubitkom motivacije. To naročito vrijedi za studente neslavenskih jezika te studente relativno niske formalne jezične naobrazbe (Pavlin 2006). Njihova motivacija raste što su oni aktivniji u nastavi. Aktivno se sudjelovanje učenika u nastavi ostvaruje i tijekom različitih igara koje su neizostavan dio inojezične nastave. Igre opuštaju i neutraliziraju umjetno stvoreno ozračje unutar prostora u kojem se odvija nastavni proces, snažno utječu na motivaciju, oslobađaju straha od pogreške, nastavnika pomiču na rub nastavnoga procesa, a učenike smještaju u njegov centar. Učenici prestaju biti svjesni procesa učenja jer jezik postaje samo sredstvo kojim se ostvaruje cilj igre čime se stvaraju idealni uvjeti za usvajanje jezika. U ovom će radu biti predstavljena inačica poznate didaktičke igre kroz koju se upoznaje Hrvatska (usvajaju osnovni kulturalni, tj. geografski podatci), ali istovremeno ponavljaju i utvrđuju različiti gramatički sadržaji te potiče komunikacija na početnim razinama učenja hrvatskoga kao inoga jezika.

didaktičke igre; motivacija; gramatičke i komunikacijske vještine

nije evidentirano

engleski

The role and use of didactic games in the classroom of Croatian as second and foreign language

nije evidentirano

didactic games; motivation; grammatical and communication skills

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Četvrti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik - 4. HIDIS (Knjiga sažetaka)

Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka

Zagreb: Hrvatsko filološko društvo

Podaci o skupu

4. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik IV. HIDIS

predavanje

19.12.2012-20.12.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano