Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 648978

Filozofska polazišta pozitivne pedagogije


Bognar, Branko; Simel, Sanja
Filozofska polazišta pozitivne pedagogije // Metodički ogledi, 20 (2013), 1; 137-168 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Filozofska polazišta pozitivne pedagogije
(Philosophical Backgrounds of Positive Pedagogy)

Autori
Bognar, Branko ; Simel, Sanja

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 20 (2013), 1; 137-168

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Pozitivna pedagogija; pozitivna orijentacija u odgoju; humanistička psihologija; humanistička pedagogija; pozitivna psihologija; kritičko-emancipacijska filozofija; emancipacijski odgoj
(Positive pedagogy; positive orientation to education; humanistic psychology; humanistic pedagogy; positive psychology; critical and emancipatory philosophy; emancipatory education)

Sažetak
S obzirom na nagli razvoj i interes za pozitivnom psihologijom u posljednjih petnaest godina, u radu se razmatra mogućnost stvaranja pozitivne pedagogije kao nove subdiscipline pedagogijske znanosti. Pri tome je važno raspraviti filozofska polazišta na kojima bi se ona mogla temeljiti, što je osnovna svrha ovoga rada. U raspravi se kritički pristupilo idejama humanističke psihologije, pozitivne psihologije te kritičko-emancipacijske filozofije s ciljem definiranja pozitivne orijentacije u odgoju kao fenomena kojim se bavi pozitivna pedagogija. Pozitivna orijentacija u odgoju podrazumijeva postavljanje naglaska na produktivne mogućnosti svih sudionika odgojnog procesa. To pozitivno nije odgoju izvana nametnuto u obliku univerzalnih vrlina, već sudionici odgojnog procesa dogovaraju i određuju vrijednosti i razvijaju one vrline koje smatraju važnima za ono što žele svojim, samostalnim, slobodnim djelovanjem postići.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Branko Bognar, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Philosopher's Index
  • Electronic Journals Online Library (EJOL)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)