Recepcija glasu v zrcaljenju književnosti (modernizem in postmodernizem) ter igralskega filmskega govora (CROSBI ID 48831)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Varošanec-Škarić, Gordana
slovenski
Recepcija glasu v zrcaljenju književnosti (modernizem in postmodernizem) ter igralskega filmskega govora
Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno djelo ne daje nužno neiscrpnija značenja glasa nego u filmskom glumačkom govoru. Ako čitatelj, ovisno o mogućnostima, može i prekoračiti horizont očekivanja (H. R. Jauss), pretpostavka je da to može i glumac. Indeksna značenja glasa predočit će se pojavnicama u odabranim važnim djelima književnosti modernizma (npr. Joseph Conrad, Franz Kafka, T. Mann, Boris Pasternak) i postmodernizma (npr. Vladimir Nabokov, S. Rushdie, A. Oz) te konkretnim glumačkim glasovima u filmskim ekranizacijama velikih romana. Fonetski se glas opisuje kroz lingvističke, sociolingvističke i idiosinkratične obavijesti te kroz ekstralingvistički i paralingvistički sloj sa svrhom da se približi recepcija zahtjevnog čitatelja i vrsnog glumčevog izraza kroz sloj glasa.
recepcija glasu, modernizem, postmodernizem, igralski govor
nije evidentirano
engleski
Voice reception in mirroring the literature (modernism and postmodernism) and actors speech
nije evidentirano
voice reception, modernism, postmodernism, actors voice
nije evidentirano
Podaci o prilogu
13-35.
objavljeno
Podaci o knjizi
Podbevšek, Katarina ; Smolej Mojca
Ljubljana: Aristej
2013.
978-961-220-086-2