Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode (CROSBI ID 380557)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vretić, Maja Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2013

Podaci o odgovornosti

Vretić, Maja

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Mogućnosti primjene osjetilnog marketinga za vegetarijanske proizvode

Ponuđačima vegetarijanskih proizvoda otvaraju se brojne tržišne prilike zahvaljujući relativno novom trendu zdrave prehrane. Međutim, istovremeno su suočeni s izazovom približavanja ove specifične vrste proizvoda prosječnom potrošaču. Novija istraživanja elemenata koji utječu na uspjeh poduzeća pokazuju sve veću važnost osjetilnog marketinga. On se zasniva na premisi da uključivanjem svih pet osjetila potrošač najlakše oblikuje percepciju, pamti te se ponovno prisjeća cjelokupnog iskustva. Potrošač tako gradi snažniju vezu s markom od one izgrađene putem tradicionalnog marketinškog pristupa usmjerenog samo osjetilu vida i eventualno sluha. Stoga je naglasak u radu stavljen na otkrivanje načina kako vegetarijanske proizvode približiti prosječnom potrošaču kroz sinergiju osjetilnih obilježja. Kako bi se stvorilo temelje za primjenu osjetilnog marketinga, provedenim primarnim istraživanjem identificirane su prepreke konzumaciji vegetarijanskih proizvoda. Glavni limitirajući faktor predstavlja slaba informiranost prosječnog potrošača, proizašla iz nedovoljne marketinške aktivnosti prisutnih ponuđača. Za usporedbu, kod muških ispitanika vidljiv je veći otpor, dok velik udio ženskih ispitanika smatra da su nedovoljno upućene o prednostima i nedostacima vegetarijanskih proizvoda. Stoga, s namjerom učinkovitijeg pristupa razvoju marki vegetarijanskih proizvoda, poduzeća bi trebala usmjeravati svoje strategije te primjenjivati edukaciju više prema ženskom spolu, pri čemu je krucijalno komunicirati vrijednost i koristi od konzumacije proizvoda. Pored toga, dobiveni rezultati pokazuju da potrošači prvo zamijete boje i sliku, a okus smatraju najvažnijim osjetilnim obilježjem. Zaključno, u cilju pokretanja inicijative uključivanja vegetarijanskih proizvoda u standardni dnevni jelovnik prosječnog potrošača potrebno je povezati osjetilna obilježja proizvoda i marke te stvoriti identitet kojim će se uspješno prenositi željena poruka poduzeća i kreirati jedinstveno osjetilno iskustvo.

vegetarijanski proizvod; potrošač; percepcija; osjetilni marketing; osjetilno obilježje

nije evidentirano

engleski

Application possibilities of sensory marketing for vegetarian products

nije evidentirano

vegetarian products; consumer; perception; sensory marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52

18.09.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija