Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi (CROSBI ID 380468)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Karamatić Brčić, Matilda Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi / Vican, Dijana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2013

Podaci o odgovornosti

Karamatić Brčić, Matilda

Vican, Dijana

hrvatski

Organizacija, sadržaji i način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi

Temeljno pravo svakog čovjeka je pravo na odgoj i obrazovanje. Na ovim postavkama nastaje koncept inkluzivnog odgoja i obrazovanja sa značenjem uključenosti svih u sustav obveznog obrazovanja. Na UNESCO-voj Svjetskoj konferenciji o posebnim obrazovnim potrebama održanoj 1994. godine usvojeni su Izjava i Okvir za akciju kojima se promiče pravo svakog djeteta da, bez obzira na njegovo fizičko, intelektualno, emocionalno, socijalno, jezično ili drugo stanje, bude uključeno u odgojno-obrazovni sustav, odnosno u redovne škole. Inkluzivno obrazovanje je koncept koji proširuje i produbljuje odgojni model integracije djece s teškoćama u razvoju u redovno školovanje. Inkluzija se odnosi na uključivanje djece i odraslih koji su zbog socijalnih, kulturnih, odgojno-obrazovnih, etničkih i drugih razlika podložni socijalnoj isključenosti, izloženi socijalnoj marginalizaciji, a time obespravljeni i ranjivi. Koncept obrazovne inkluzije postao je zahtjevom suvremenih odgojno-obrazovnih sustava. Kurikulumski pristup usmjeren na razvoj kompetencija traži promjene metoda i oblika rada u kojima kvaliteta primjene obrazovne inkluzije kao koncepta pretpostavlja osmišljen model inkluzivnog odgoja i obrazovanja s gledišta školskog sustava i s gledišta odgojno-obrazovne prakse. U radu se ispitala učenička i nastavnička percepcija inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama te se ukazalo da je primjena inkluzivnog odgoja i obrazovanja u obrazovnom sustavu RH uvođena parcijalno i nesustavno. Dobiveni rezultati su pokazali da postoje razlike među učenicima i nastavnim osobljem u percepciji inkluzivnosti škole, odnosno percepciji organizacije, sadržaja i načina provođenja inkluzivnog koncepta u školskoj praksi. Ustanovljeno je da učenici i nastavno osoblje koje čine uzorak u ovom istraživanju prepoznaju važnost primjene inkluzivnog odgoja i obrazovanja u svojim školama s naglaskom na poboljšanju inkluzivnog okruženja u školi te sastavnica koje se odnose na način provođenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Budući da je koncept obrazovne inkluzije usmjeren na cjelokupnu praksu odgoja i obrazovanja u školama, pretpostavka njene uspješne provedbe je organizacija niza aktivnosti koje promiču kreiranje škola kao inkluzivnih zajednica i odgojno-obrazovnih aktivnosti koje su usmjerene na neprestanu suradnju svih sudionika školske prakse radi kvalitetnije organizacije i provedbe inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama kod nas.

inkluzija; inkluzivni odgoj i obrazovanje; organizacija; sadržaj i način provođenja inkluzije; školska praksa; sudionici školske prakse.

nije evidentirano

engleski

Organization, contents and the way of implementing inclusive education in the primary school

nije evidentirano

inclusion; inclusive education; organization; content and manner of the inclusion; classroom practice; participants in school practice.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

222

30.08.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija