Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 647475

Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata


Vrdoljak, Gabrijela; Kristek, Marija; Jakopec, Ana
Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata // Savremeni trendovi u psihologiji / Ivana Živančević Sekeruš (ur.). Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013
Novi Sad, Srbija, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 647475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata
(Verification of a model of students' academic achievement prediction)

Autori
Vrdoljak, Gabrijela ; Kristek, Marija ; Jakopec, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Savremeni trendovi u psihologiji / Ivana Živančević Sekeruš (ur.). Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013 / - , 2013

Skup
Savremeni trendovi u psihologiji

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 11.-13.10.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
proaktivnost; pristupi učenju; akademsko postignuće
(proactivity; learning approaches; academic achievement)

Sažetak
Cilj je ovog empirijskog istraživanja provjeriti doprinos proaktivnosti i različitih pristupa učenju akademskom postignuću studenata. Raspravlja se o važnosti i načinima implementacije dobivenih rezultata u akademskom kontekstu. Nadalje, provjerava se i medijacijska uloga različitih pristupa učenju (dubinskog, površinskog i strateškog) u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća. Podaci su prikupljeni anketiranjem prigodnog uzorka 255 studenata diplomskih studija različitih usmjerenja i obrađeni strukturalnim modeliranjem. Proaktivnost se ispitivala Upitnikom proaktivnosti P1 (Zarevski i sur., 2002), a pristupi učenju pomoću upitnika ASSIST (Entwistle, 2000). Kao mjera akademskog postignuća korištena je prosječna ocjena na preddiplomskom studiju. Nalazi istraživanja interpretiraju se u okviru teorije samoreguliranog učenja i koncepta studentskih pristupa učenju. Zimmermanova (1990) teorija samoreguliranog učenja (razvijena u okviru socio-kognitivnog modela) objašnjava karakteristike samoreguliranih učenika i studenata za koje se očekuje i predviđa bolji školski i akademski uspjeh, te naglašava da samoregulirano učenje uključuje proaktivno zalaganje i traženje prilika za učenje. U skladu sa Zimmerman-ovim (1990) nalazima, očekuje se odabir učinkovitijih pristupa učenju (dubinskog i strateškog) kod proaktivnih učenika, a time i veće akademsko postignuće. U skladu s pretpostavkama modela, rezultati potvrđuju pozitivan utjecaj proaktivnosti na dubinski i strateški pristup učenju, odnosno negativan utjecaj proaktivnosti na korištenje površinskog pristupa učenju. Nadalje, strateški pristup učenju pozitivno doprinosi akademskom postignuću studenata, dok površinski pristup negativno doprinosi istom. Dubinski pristup učenju nema direktan efekt na akademsko postignuće studenata, međutim, dubinski pristup učenju, indirektno, putem strateškog pristupa, pozitivno utječe na akademsko postignuće. Također, rezultati su potvrdili i medijacijski utjecaj strateškog i površinskog pristupa učenju u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća, odnosno pokazali kako proaktivnost studenata indirektno, putem navedenih pristupa učenju pozitivno doprinosi akademskom postignuću studenata. Preciznije, razvijeniji stupanj proaktivnosti rezultirat će odabirom učinkovitijih pristupa učenju, a samim time i višim akademskim postignućem studenata.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Osijeku, Odjel za matematiku

Profili:

Avatar Url Ana Jakopec (autor)

Avatar Url Gabrijela Vrdoljak (autor)

Avatar Url Marija Kristek (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrdoljak, Gabrijela; Kristek, Marija; Jakopec, Ana
Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata // Savremeni trendovi u psihologiji / Ivana Živančević Sekeruš (ur.). Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013
Novi Sad, Srbija, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Vrdoljak, G., Kristek, M. & Jakopec, A. (2013) Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata. U: Savremeni trendovi u psihologiji / Ivana Živančević Sekeruš (ur.). Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2013.
@article{article, author = {Vrdoljak, Gabrijela and Kristek, Marija and Jakopec, Ana}, year = {2013}, keywords = {proaktivnost, pristupi u\v{c}enju, akademsko postignu\'{c}e}, title = {Provjera modela predvi\djanja akademskog postignu\'{c}a studenata}, keyword = {proaktivnost, pristupi u\v{c}enju, akademsko postignu\'{c}e}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }
@article{article, author = {Vrdoljak, Gabrijela and Kristek, Marija and Jakopec, Ana}, year = {2013}, keywords = {proactivity, learning approaches, academic achievement}, title = {Verification of a model of students' academic achievement prediction}, keyword = {proactivity, learning approaches, academic achievement}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font