Stav nastavnika osnovnih škola prema inkluziji djece s teškoćama u učenju (CROSBI ID 380421)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kapetanović, Danko
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Stav nastavnika osnovnih škola prema inkluziji djece s teškoćama u učenju
Cilj rada je ispitati stav nastavnika osnovnih škola prema inkluziji djece s teškoćama u učenju. U istraživanju je sudjelovalo 74 nastavnika osnovnih škola na području grada Zagreba, 5, 6% nastavnika je muškog dok je 94, 4% ženskog spola. Sudionici su stari između 26 i 64 godine. Prema podacima dobivenim na Skali stavova nastavnika prema integraciji djece s teškoćama (TIAQ) (Sideridis i Chandler, 1997) možemo zaključiti da nastavnici osnovnih škola imaju pretežno pozitivan stav prema inkluziji djece s teškoćama u učenju bez obzira na spol, dob, radno iskustvo te oblik nastave. Nastavnici redovnih osnovnih škola imaju više pozitivne stavove prema inkluziji učenika sa blažim stupnjem teškoća u razvoju od onih s ozbiljnijim potrebama. Najviše pozitivan stav odražava se prema inkluziji učenika sa tjelesnim teškoćama, a najviše negativan prema mentalno retardiranim učenicima. Većina nastavnika osnovnih škola smatra da nema dostupnu podršku za provođenje inkluzije. Većina nastavnika je spremno pohađati dodatne radionice u svrhu stjecanja novih znanja o edukaciji djece s teškoćama.
inkluzija; integracija; stavovi nastavnika; djeca s posebnim potrebama; teškoće u učenju
nije evidentirano
engleski
Primary school teachers attitudes towards inclusion of children with learning disabilities
nije evidentirano
inclusion; integration; teacher's attirudes; children with special needs; learning disabilities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
47
10.07.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb, Hrvatska