Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 647074

Stav nastavnika osnovnih škola prema inkluziji djece s teškoćama u učenju


Kapetanović, Danko
Stav nastavnika osnovnih škola prema inkluziji djece s teškoćama u učenju 2013., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska


Naslov
Stav nastavnika osnovnih škola prema inkluziji djece s teškoćama u učenju
(Primary school teachers attitudes towards inclusion of children with learning disabilities)

Autori
Kapetanović, Danko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
10.07.

Godina
2013

Stranica
47

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Inkluzija; integracija; stavovi nastavnika; djeca s posebnim potrebama; teškoće u učenju
(Inclusion; integration; teacher's attirudes; children with special needs; learning disabilities)

Sažetak
Cilj rada je ispitati stav nastavnika osnovnih škola prema inkluziji djece s teškoćama u učenju. U istraživanju je sudjelovalo 74 nastavnika osnovnih škola na području grada Zagreba, 5, 6% nastavnika je muškog dok je 94, 4% ženskog spola. Sudionici su stari između 26 i 64 godine. Prema podacima dobivenim na Skali stavova nastavnika prema integraciji djece s teškoćama (TIAQ) (Sideridis i Chandler, 1997) možemo zaključiti da nastavnici osnovnih škola imaju pretežno pozitivan stav prema inkluziji djece s teškoćama u učenju bez obzira na spol, dob, radno iskustvo te oblik nastave. Nastavnici redovnih osnovnih škola imaju više pozitivne stavove prema inkluziji učenika sa blažim stupnjem teškoća u razvoju od onih s ozbiljnijim potrebama. Najviše pozitivan stav odražava se prema inkluziji učenika sa tjelesnim teškoćama, a najviše negativan prema mentalno retardiranim učenicima. Većina nastavnika osnovnih škola smatra da nema dostupnu podršku za provođenje inkluzije. Većina nastavnika je spremno pohađati dodatne radionice u svrhu stjecanja novih znanja o edukaciji djece s teškoćama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb