Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 647065

Prosocijalno i agresivno ponašanje te socijalne vještine djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi i djece iz cjelovitih obitelji


Romčević, Anita
Prosocijalno i agresivno ponašanje te socijalne vještine djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi i djece iz cjelovitih obitelji 2013., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska


Naslov
Prosocijalno i agresivno ponašanje te socijalne vještine djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi i djece iz cjelovitih obitelji
(Prosocial and aggressive behavior and social skills of children without proper parental care and children from whole families)

Autori
Romčević, Anita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
4.9.

Godina
2013

Stranica
34

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; socijalne vještine; djeca bez odgovarajuće roditeljske skrbi; djeca iz cjelovitih obitelji
(Prosocial behavior; aggressive behavior; social skills; children without proper parental care; children from whole families)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razliku u prosocijalnom i agresivnom ponašanju te socijalnim vještinama djece predškolske dobi koja žive u cjelovitim obiteljima i djece koja nemaju odgovarajuću roditeljsku skrb, uz kontrolu dobi. U ovom istraživanju sudjelovale su odgajateljice iz dječjih domova i vrtića koje su na danim instrumentima ispunjavale i procjenjivale podatke za djecu u dobi od tri do šest godina. Uzorkom je obuhvaćeno 43 dječaka i 46 djevojčica s tim da 40 djece živi u cjelovitim obiteljima, 33 u dječjim domovima, 12 u SOS dječjem selu i 4 samo s majkom. Prosječna dob djeteta je 4 godine i 7 mjeseci (sd=1, 07). Za mjerenje prosocijalnog i agresivnog ponašanja koristili smo Skalu za procjenu agresivnog i prosocijalnog ponašanja kod djece (Pros/Ag), a za mjerenje dječjih socijalnih vještina – akademskih vještina, samopouzdanosti, samokontrole i odnosa s vršnjacima koristili smo Upitnik socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006 prema Brajša-Žganec, Hanzec i Pahić, 2010). Rezultati našeg istraživanja pokazuju da se djeca bez odgovarajuće roditeljske skrbi i djeca koja žive u cjelovitim obiteljima razlikuju u prosocijalnom ponašanju na način da veće prosocijalno ponašanje manifestiraju djeca koja žive sa svojim roditeljima te da veće prosocijalno ponašanje iskazuju djevojčice od dječaka dok se interakcija spola i varijable s kim dijete živi nije pokazala značajnom. Također smo utvrdili da veće prosocijalno ponašanje iskazuju starija u odnosu na mlađu djecu. Djeca bez odgovarajuće roditeljske skrbi i djeca koja žive sa svojim roditeljima također se razlikuju i u agresivnom ponašanju na način da više agresivnog ponašanja pokazuju djeca koja žive u domovima. Općenito dječaci pokazuju više agresije od djevojčica dok se interakcija spola i varijable s kim dijete živi nije pokazala značajnom. Nije se pokazala značajnom ni povezanost dobi i agresivnog ponašanja. Nismo dobili razliku u socijalnim vještinama između djece koja žive u domovima i djece koja žive sa svojim roditeljima. Interakcija s kim dijete živi i spol se također nije pokazala značajnom. Dobili smo da djevojčice pokazuju bolju razvijenost socijalnih vještina od dječaka te da starija djeca također pokazuju bolju razvijenost socijalnih vještina od mlađe

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb