Konstrukcija upitnika stavova odgojiteljica prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju u dječje vrtiće (CROSBI ID 196219)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško
hrvatski
Konstrukcija upitnika stavova odgojiteljica prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju u dječje vrtiće
Glavni cilj istraživanja bio je konstruirati mjerni instrument o stavovima prema inkluziji za potrebe vrednovanja edukacije o inkluziji. Ispitan je uzorak odgojiteljica iz dječjih vrtića u Osijeku i Zagrebu, primjenom upitnika Stavovi stručnjaka prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju. Utvrdili smo postojanje sedam latentnih dimenzija stavova prema inkluziji. Dimenzije stavova prema inkluziji, izvedene kao jednostavne linearne kombinacije čestica koje definiraju pojedini faktor, pokazuju nisku i granično zadovoljavajuću pouzdanost, koja varira od vrlo niske (organizacijska prilagodba, kriteriji praćenja inkluzije) do osrednje visoke. Od svih povezanosti između dimenzija stavova prema inkluziji, više od trećine ih je većinom nisko, ali statistički značajno i pozitivno povezanih. Na temelju utvrđenih metrijskih karakteristika, mjerni instrument može se smatrati dovoljno dobrim inicijalnim polazištem za konstrukciju finalne verzije instrumenta namijenjenog vrednovanju edukacije o inkluziji za odgojiteljice predškolske djece.
djeca s teškoćama u razvoju; faktori stavova; inkluzija; mjerni instrument; odgoj i obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Construction of questionnaire for kindergarten teachers about the attitudes towards inclusion of children with disabilities
nije evidentirano
metric characteristics; inclusion; preschool; attitudes; factors of the attitudes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
12 (3)
2013.
309-334
objavljeno
1452-7367
2406-1328
10.5937/specedreh12-4204