Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Muzejsko nakladništvo u Hrvatskoj (CROSBI ID 380361)

Ocjenski rad | diplomski rad

Zagrajski, Marina Muzejsko nakladništvo u Hrvatskoj / Lakuš, Jelena (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2011

Podaci o odgovornosti

Zagrajski, Marina

Lakuš, Jelena

hrvatski

Muzejsko nakladništvo u Hrvatskoj

Rad je podijeljen u dva dijela: prvi dio, teorijski, govori o povijesti muzeja, muzejskim publikacijama koje svaki muzej izdaje, te o najzastupljenijim publikacijama. Također, osvrće se i na važnost muzejske publikacije. U teorijskom se dijelu rada dotiče i povijesni razvoj muzejskog nakladništva u Hrvatskoj. Kako nakladništvo ide u korak s vremenom, tako i muzejsko uvodi novosti, a to je elektroničko nakladništvo. U drugom dijelu donose se rezultati istraživanja koje je provedeno pomoću kataloga Izložbi izdavačke djelatnosti hrvatskih muzeja i galerija koje je izdao Muzejsko dokumentacijski centar. Cilj je istraživanja bio utvrditi godišnju izdavačku produkciju hrvatskih muzeja i galerija, udio pojedinih muzeja u cjelokupnoj produkciji, kao i narav samog izdavaštva, pri čemu se osobita pozornost dala elektroničkom nakladništvu kao novom obliku muzejske produkcije. Istraživanje, provedeno za razdoblje od 2002. do 2009. godine, obuhvatilo je sve muzeje i galerije u Republici Hrvatskoj. Provedeno je prema sljedećim kriterijima: tip i vrsta muzeja, vrsta i jezik pubikacije kao i medij na kojem je publikacija izdana. Istraživanje je pokazalo da zavičajni muzeji imaju najbogatiju izdavačku djelatnost. Nadalje, najzastupljeniji izdavački muzejski produkt jest katalog izložbe, nakon kojeg slijede plakati. Većina je publikacija tiskana na hrvatskom jeziku. Istraživanje je također pokazalo da muzeji objavljuju pretežno tiskane publikacije, dok izdaju mnogo manje CD-ROM-ova i DVD-ova nego što je bilo očekivano. Zaključuje se da hrvatski muzeji imaju veliki potencijal koji bi trebali iskoristiti na najbolji mogući način, kroz različite vrste promocije muzeja ili, pak, putem izložbi.

muzejsko nakladništvo; muzejske publikacije; muzejska nakladnička produkcija; elektroničko nakladništvo; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Museum publishing in Croatia

nije evidentirano

museum publishing; museum publications; museum publishing production; electronic publishing; Croatia;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

74

28.09.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti