Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 646689

Osječki reklamni oglasi i kulturno-povijesna slika grada (kraj 19. st. - sred. 20. st.)


Džaferović, Emir
Osječki reklamni oglasi i kulturno-povijesna slika grada (kraj 19. st. - sred. 20. st.), 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 646689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osječki reklamni oglasi i kulturno-povijesna slika grada (kraj 19. st. - sred. 20. st.)
(Cultural-historical view of the city of Osijek according to the advertisements(the end of the 19th - middle of the 20th century))

Autori
Džaferović, Emir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
14.06

Godina
2012

Stranica
51

Mentor
Lakuš, Jelena

Ključne riječi
reklamni oglasi; reklama; sitni tisak; plakat; Muzej Slavonije Osijek; digitalizacija; tematske izložbe
(advertisments; ephemera; plakat; Musem of Slavonia in Osijek; digitization; thematic exibitions)

Sažetak
Osijek, kao najveći grad u Slavoniji, stoljećima je bio prometno, trgovačko, obrtničko, upravno i kulturno središte regije. Od 19. stoljeća počinje njegov ubrzani razvoj koji će biti osobito izrazit potkraj 19. i početkom 20. stoljeća, upravo u razdoblju interesa ovoga rada, vidljiv, između ostalog, i iz bogate građe reklamnih oglasa koje u zbirkama plakata i sitnog tiska Muzej Slavonije čuva unutar svog Odjela hemeroteke. Na temelju odabranih reklamnih oglasa ovaj će rad nastojati prikazati kulturno-povijesne i gospodarske prilike Osijeka u navedenom razdoblju, ukazujući na njihovu veliku kulturno-povijesnu vrijednost. U uvodnom se dijelu rad bavi općenitim aspektima reklamnih oglasa, od definicije preko povijesnog razvoja do njihove važnosti kako kao informacijsko-komunikacijskog medija, tako i kao važnog povijesnog izvora. U središnjem se dijelu opisuju kulturno-povijesne prilike Osijeka od druge polovice 19. stoljeća do Drugog svjetskog rata, temeljeći se dijelom na sekundarnoj literaturi, a dijelom na odabranim reklamnim oglasima. Potonjima je posvećena osobita pozornost u završnom dijelu rada u kojem se, uz opise zbirki u kojima se oni čuvaju u fondu Muzeja Slavonije Osijek, ukazuje na veliku važnost njihove digitalizacije kao vida zaštite, ali i prezentacije, vidljive i kroz tematske izložbe u kojima je ova građa korištena, a kojoj je posvećen završni dio ovoga poglavlja. Zaključci rada pokazuju da su reklamni oglasi, iako dugo zanemarivani kao povijesni izvor, od neprocjenjive važnosti za proučavanje zavičajne baštine grada Osijeka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Povijest



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
122-2691220-1012 - Knjižna baština u fondovima hrv. knjižnica: izazovi otkrivanja i interpretacije (Jelena Lakuš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jelena Lakuš (mentor)

Citiraj ovu publikaciju

Džaferović, Emir
Osječki reklamni oglasi i kulturno-povijesna slika grada (kraj 19. st. - sred. 20. st.), 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Osijek
Džaferović, E. (2012) 'Osječki reklamni oglasi i kulturno-povijesna slika grada (kraj 19. st. - sred. 20. st.)', diplomski rad, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {D\v{z}aferovi\'{c}, E.}, year = {2012}, pages = {51}, keywords = {advertisments, ephemera, plakat, Musem of Slavonia in Osijek, digitization, thematic exibitions}, title = {Cultural-historical view of the city of Osijek according to the advertisements(the end of the 19th - middle of the 20th century)}, keyword = {advertisments, ephemera, plakat, Musem of Slavonia in Osijek, digitization, thematic exibitions}, publisherplace = {Osijek} }