Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Osječki reklamni oglasi i kulturno-povijesna slika grada (kraj 19. st. - sred. 20. st.) (CROSBI ID 380359)

Ocjenski rad | diplomski rad

Džaferović, Emir Osječki reklamni oglasi i kulturno-povijesna slika grada (kraj 19. st. - sred. 20. st.) / Lakuš, Jelena (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2012

Podaci o odgovornosti

Džaferović, Emir

Lakuš, Jelena

hrvatski

Osječki reklamni oglasi i kulturno-povijesna slika grada (kraj 19. st. - sred. 20. st.)

Osijek, kao najveći grad u Slavoniji, stoljećima je bio prometno, trgovačko, obrtničko, upravno i kulturno središte regije. Od 19. stoljeća počinje njegov ubrzani razvoj koji će biti osobito izrazit potkraj 19. i početkom 20. stoljeća, upravo u razdoblju interesa ovoga rada, vidljiv, između ostalog, i iz bogate građe reklamnih oglasa koje u zbirkama plakata i sitnog tiska Muzej Slavonije čuva unutar svog Odjela hemeroteke. Na temelju odabranih reklamnih oglasa ovaj će rad nastojati prikazati kulturno-povijesne i gospodarske prilike Osijeka u navedenom razdoblju, ukazujući na njihovu veliku kulturno-povijesnu vrijednost. U uvodnom se dijelu rad bavi općenitim aspektima reklamnih oglasa, od definicije preko povijesnog razvoja do njihove važnosti kako kao informacijsko-komunikacijskog medija, tako i kao važnog povijesnog izvora. U središnjem se dijelu opisuju kulturno-povijesne prilike Osijeka od druge polovice 19. stoljeća do Drugog svjetskog rata, temeljeći se dijelom na sekundarnoj literaturi, a dijelom na odabranim reklamnim oglasima. Potonjima je posvećena osobita pozornost u završnom dijelu rada u kojem se, uz opise zbirki u kojima se oni čuvaju u fondu Muzeja Slavonije Osijek, ukazuje na veliku važnost njihove digitalizacije kao vida zaštite, ali i prezentacije, vidljive i kroz tematske izložbe u kojima je ova građa korištena, a kojoj je posvećen završni dio ovoga poglavlja. Zaključci rada pokazuju da su reklamni oglasi, iako dugo zanemarivani kao povijesni izvor, od neprocjenjive važnosti za proučavanje zavičajne baštine grada Osijeka.

reklamni oglasi; reklama; sitni tisak; plakat; Muzej Slavonije Osijek; digitalizacija; tematske izložbe

nije evidentirano

engleski

Cultural-historical view of the city of Osijek according to the advertisements(the end of the 19th - middle of the 20th century)

nije evidentirano

advertisments; ephemera; plakat; Musem of Slavonia in Osijek; digitization; thematic exibitions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

14.06.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Povijest