Utjecaj filma na stvaranje marke zemlje (CROSBI ID 380327)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Prpić Lukač, Vlatka
Krupka, Zoran
hrvatski
Utjecaj filma na stvaranje marke zemlje
Područje istraživanja ovog diplomskog rada je analiza utjecaja filma na zemlju, njezin imidž i različite interesne skupine te zemlje. Cilj rada je prikazati film kao kulturnu vrijednost zemlje, dati pregled utjecaja filma na različite dionike, te analizirati film kao pomoćnu marketinšku aktivnost pri izgradnji zemlje kao marke. Marka zemlje je u biti imidž koji se povezuje s određenim aspektima neke zemlje, kao što su proizvodi i usluge, stanovništvo, povijest i kultura. Za uspješan imidž zemlje važno je upravljanje zemljom kao markom. U prvom dijelu rada, nakon pojmovnog određenja marke zemlje, obrađeni su srodni pojmovi povezani s markom zemlje, zatim uloga i važnost, karakteristike i kompleksnost, te elementi upravljanja markom zemlje. Drugi dio rada govori o ulozi filma u stvaranju marke zemlje, te iznosi osnovne prednosti i nedostatke utjecaja filma na marku zemlje i različite interesne skupine. Govori također o ulozi filma u promociji turizma i izvozu kulture, te njegovom utjecaju na politiku, gospodarstvo i investitore. Rad završava analizom slučajeva dvaju filmova. Film „Gospodar prstenova“ i analiza njegovog utjecaja na stvaranje marke Novog Zelanda, te film „Borat“ i njegov utjecaj na stvaranje marke Kazahstana. Na primjeru ta dva filma prikazan je utjecaj na porast broja posjetitelja, veće prihode od turizma, utjecaj na imidž Novog Zelanda i Kazahstana te reakcije vlada, turističkih zajednica i ostalih institucija kao pomoć ili odgovor na posljedice filma, odnosno prikazan je značaj filmski induciranog turizma. Za obradu teme korišteni su prikupljeni sekundarni podaci iz stručne i znanstvene literature, knjige, marketinški časopisi te znanstveni članici dostupni u knjižnicama, elektroničkim bazama podataka i na Internetu.
marka zemlje; upravljanje markom zemlje; utjecaj filma na stvaranje marke zemlje; filmski inducirani turizam
nije evidentirano
engleski
Impact of film on country branding
nije evidentirano
country brand; country branding; impact of film on country branding; film-induced tourism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66
18.09.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb