Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Validation of developmental model of subjective group dynamics in ad hoc groups (CROSBI ID 600552)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Tomašić Humer, Jasmina Validation of developmental model of subjective group dynamics in ad hoc groups // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa - sažeci priopćenja. Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013

Podaci o odgovornosti

Tomašić Humer, Jasmina

engleski

Validation of developmental model of subjective group dynamics in ad hoc groups

Razvojni model subjektivne grupne dinamike (Abrams, Rutland i Cameron, 2003) opisuje i tumači međugrupne odnose kod djece, uzimajući u obzir, osim evaluacija čitavih socijalnih grupa, i prosudbe o njihovim pojedinim članovima, koji ne moraju nužno biti tipični. Model pretpostavlja dinamički odnos tri ključne mjere međugrupnih odnosa: međugrupna pristranost, diferencijalna evaluacija i diferencijalno uključivanje. Prema modelu, preferencija vlastite grupe u djece nije opća, nego će ona preferirati samo one pripadnike koji poštuju grupne norme. Pripadnici vlastite grupe koji ne poštuju norme bit će negativnije procijenjeni i od devijantnih pripadnika vanjske grupe. Cilj rada bio je ispitati osnovne pretpostavke razvojnog modela subjektivne grupe dinamike na ad hoc formiranim grupama. Sudionici su bili učenici 6. i 8. razreda osnovne te 2. razreda srednje škole (N=453). Oni su po slučaju raspodijeljeni u jednu od četiri eksperimentalne situacije u kojima se manipuliralo statusom grupe (manjina/većina) i doživljajem prijetnje vanjske grupe (manja/veća). Mjere diferencijalne evaluacije i diferencijalnog uključivanja izražene su preko evaluacija pripadnika grupa koji različito poštuju grupne norme. Međugrupna pristranost izražena je kao razlika evaluacija vlastite i vanjske grupe. Sukladno modelu, sve su tri dobne grupe preferirale članove vlastite u odnosu na članove vanjske grupe. Nadalje, sudionici su preferirali normativne, a derogirali devijantne pripadnike vlastite grupe, čime je potvrđena diferencijalna evaluacija pripadnika vlastite grupe ovisno o poštivanju normi. Također, diferencijalno uključivanje, tj. percepcija da će i ostali pripadnici vlastite grupe različito evaluirati pripadnike grupe koji različito poštuju norme, utvrđena je kod sve tri grupe sudionika, te je dobiveno da je diferencijalno uključivanje medijator odnosa međugrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije. Time rezultati potvrđuju testirane postavke modela na ad hoc formiranim grupama.

intergroup bias; differential evaluation; differential inclusion

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

21. dani Ramira i Zorana Bujasa - sažeci priopćenja

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-463-7

Podaci o skupu

21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

11.04.2013-13.04.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija