Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku (CROSBI ID 380239)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Ivana Jozić
Glovacki-Bernardi, Zrinjka
hrvatski
Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku
Predmet rada su funkcionalna obilježja slika i teksta u automobilskim reklamama u tisku. Rad je strukturiran u pet poglavlja. Prvo poglavlje predstavlja teorijska polazišta tekstne lingvistike s opisom i definicijom teksta, njegovim osobinama i funkcijama. Drugo poglavlje tumači sliku kao tekst. Treće je poglavlje posvećeno reklami kao uporabnoj tekstnoj vrsti kojoj se pripisuju apelativno-persuazivna i informativna funkcija, ne zanemarujući i subjektivni doživljaj. U četvrtome se poglavlju, rabeći isti model analize, analiziraju funkcionalna obilježja teksta i slike u reklamnoj poruci. Dokazano je da su i tekst i slika u stanju ispunjavati apelativno-persuazivnu i informativnu funkciju, no samo kao kombinirani informacijski niz mogu u potpunosti ostvariti sve funkcije reklamnoga iskaza i ispuniti njegovu komunikativnu zadaću. Tekst i slika u reklami čvrsti su spojevi kojima emitent ciljnim skupinama nudi koncepte uz reklamirani objekt. Persuazivnosti na razini teksta doprinosi bliskost govorenome jeziku i tipografski aspekti, a na razini slike dominacija konvencionalnoga koda. Bitnu poveznicu između teksta i slike čine tzv. referentna mjesta koja iz teksta upućuju na neko mjesto na slici i obratno. Korpus je označen i kao pseudostručni jezik, jer se u njima rabi veliki broj stručnih riječi koje koriste prosječni recipijenti reklamnih poruka. U kulturalnome smislu nisu utvrđene veće razlike u njemačkome i hrvatskome korpusu. Zaključni dio sažima rezultate analize i tumači ih. Rad znanstveno doprinosi tekstnoj lingvistici, semiotici i sociolingvistici.
informativna funkcija; persuazivna funkcija; ciljne skupine
nije evidentirano
engleski
Functional Characteristics of Text and Pictures in Advertising of Automobiles in Print Media
nije evidentirano
functions: information and persuasion; target groups
nije evidentirano
Podaci o izdanju
173
06.10.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb