Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku (CROSBI ID 380239)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Ivana Jozić Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku / Glovacki-Bernardi, Zrinjka (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2008

Podaci o odgovornosti

Ivana Jozić

Glovacki-Bernardi, Zrinjka

hrvatski

Funkcionalna obilježja teksta i slika u automobilskim reklamama u tisku

Predmet rada su funkcionalna obilježja slika i teksta u automobilskim reklamama u tisku. Rad je strukturiran u pet poglavlja. Prvo poglavlje predstavlja teorijska polazišta tekstne lingvistike s opisom i definicijom teksta, njegovim osobinama i funkcijama. Drugo poglavlje tumači sliku kao tekst. Treće je poglavlje posvećeno reklami kao uporabnoj tekstnoj vrsti kojoj se pripisuju apelativno-persuazivna i informativna funkcija, ne zanemarujući i subjektivni doživljaj. U četvrtome se poglavlju, rabeći isti model analize, analiziraju funkcionalna obilježja teksta i slike u reklamnoj poruci. Dokazano je da su i tekst i slika u stanju ispunjavati apelativno-persuazivnu i informativnu funkciju, no samo kao kombinirani informacijski niz mogu u potpunosti ostvariti sve funkcije reklamnoga iskaza i ispuniti njegovu komunikativnu zadaću. Tekst i slika u reklami čvrsti su spojevi kojima emitent ciljnim skupinama nudi koncepte uz reklamirani objekt. Persuazivnosti na razini teksta doprinosi bliskost govorenome jeziku i tipografski aspekti, a na razini slike dominacija konvencionalnoga koda. Bitnu poveznicu između teksta i slike čine tzv. referentna mjesta koja iz teksta upućuju na neko mjesto na slici i obratno. Korpus je označen i kao pseudostručni jezik, jer se u njima rabi veliki broj stručnih riječi koje koriste prosječni recipijenti reklamnih poruka. U kulturalnome smislu nisu utvrđene veće razlike u njemačkome i hrvatskome korpusu. Zaključni dio sažima rezultate analize i tumači ih. Rad znanstveno doprinosi tekstnoj lingvistici, semiotici i sociolingvistici.

informativna funkcija; persuazivna funkcija; ciljne skupine

nije evidentirano

engleski

Functional Characteristics of Text and Pictures in Advertising of Automobiles in Print Media

nije evidentirano

functions: information and persuasion; target groups

nije evidentirano

Podaci o izdanju

173

06.10.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija