Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 645458

Motivacija u nastavi prirode i društva


Šarac, Ana
Motivacija u nastavi prirode i društva 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek


Naslov
Motivacija u nastavi prirode i društva
(Motivation in subject Nature and Society)

Autori
Šarac, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
30.9

Godina
2013

Stranica
51

Mentor
Borić, Edita

Ključne riječi
Motivacija; učenje; nastavni predmet Priroda i društvo; motivacijske tehnike; učenik; učitelj; roditelj
(Motivation; learning; teaching social science; motivation techniques; parent; teacher; student)

Sažetak
Motivacija je proces pokretanja, usmjeravanja i održavanja aktivnosti u toku određenog vremenskog razdoblja. Motiv je unutrašnje stanje koje dovodi do započinjanja određene aktivnosti, koje tu aktivnost usmjerava ka određenom cilju i koje osobu čini spremnom da se kraće ili duže vrijeme bavi tom aktivnošću. Kad govorimo o motivaciji s aspekta učenja razlikujemo vanjsku i unutarnju motivaciju. Vanjska motivacija nema za cilj samo znanje i razumijevanje sadržaja nego nešto drugo kao nagradu, pohvalu i slično. Cilj unutarnje motivacije je samo znanje i razumijevanje sadržaja koji učeniku pričinjavaju zadovoljstvo. U radu se razmatra zašto je motivacija važna za uspjeh učenika te kako učenike što bolje motivirati za učenje i praćenje nastave Prirode i društva. U tu svrhu provedeno je istraživanje među 105 učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole te njihovim roditeljima i učiteljima. Provedena je anketa među spomenutim skupinama, dobiveni rezultati su interpretirani te su na osnovu njih izvedeni zaključci i prijedlozi za poticanje motivacije u nastavi Prirode i društva. Glavni rezultati upućuju na zaključak da na motivaciju učenika u prvom redu utječe ocjena i pohvala. Učenicima je bitno naglasiti zašto je potrebno nešto učiti, važno je da gradivo bude zanimljivo prezentirano, a zahtjevi primjereni njihovim sposobnostima. Učitelji svojim znanjem i pravednosti dovode do poboljšanja motivacije kod učenika. Rezultati upućuju da postoji još prostora za napredak. Svakodnevno se trebamo obrazovati i učiti nove stvari da bi mogli steći određenu količinu znanja koju možemo primijeniti u nastavi pa samim time i poboljšati motivaciju kod djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek