Motivacija u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 380238)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šarac, Ana
Borić, Edita
hrvatski
Motivacija u nastavi prirode i društva
Motivacija je proces pokretanja, usmjeravanja i održavanja aktivnosti u toku određenog vremenskog razdoblja. Motiv je unutrašnje stanje koje dovodi do započinjanja određene aktivnosti, koje tu aktivnost usmjerava ka određenom cilju i koje osobu čini spremnom da se kraće ili duže vrijeme bavi tom aktivnošću. Kad govorimo o motivaciji s aspekta učenja razlikujemo vanjsku i unutarnju motivaciju. Vanjska motivacija nema za cilj samo znanje i razumijevanje sadržaja nego nešto drugo kao nagradu, pohvalu i slično. Cilj unutarnje motivacije je samo znanje i razumijevanje sadržaja koji učeniku pričinjavaju zadovoljstvo. U radu se razmatra zašto je motivacija važna za uspjeh učenika te kako učenike što bolje motivirati za učenje i praćenje nastave Prirode i društva. U tu svrhu provedeno je istraživanje među 105 učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole te njihovim roditeljima i učiteljima. Provedena je anketa među spomenutim skupinama, dobiveni rezultati su interpretirani te su na osnovu njih izvedeni zaključci i prijedlozi za poticanje motivacije u nastavi Prirode i društva. Glavni rezultati upućuju na zaključak da na motivaciju učenika u prvom redu utječe ocjena i pohvala. Učenicima je bitno naglasiti zašto je potrebno nešto učiti, važno je da gradivo bude zanimljivo prezentirano, a zahtjevi primjereni njihovim sposobnostima. Učitelji svojim znanjem i pravednosti dovode do poboljšanja motivacije kod učenika. Rezultati upućuju da postoji još prostora za napredak. Svakodnevno se trebamo obrazovati i učiti nove stvari da bi mogli steći određenu količinu znanja koju možemo primijeniti u nastavi pa samim time i poboljšati motivaciju kod djece.
motivacija; učenje; nastavni predmet Priroda i društvo; motivacijske tehnike; učenik; učitelj; roditelj
nije evidentirano
engleski
Motivation in subject Nature and Society
nije evidentirano
motivation; learning; teaching social science; motivation techniques; parent; teacher; student
nije evidentirano
Podaci o izdanju
51
30.09.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek