Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 645300

Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca


Kurtović, Ana
Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca // Croatian Journal of Education, 14 (2012), 4; 771-797 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Odnos atribucija uspjeha i neuspjeha sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću kod srednjoškolaca
(The relationship between attributions for success and failure and self-esteem, hopelessness, and depression in secondary school students)

Autori
Kurtović, Ana

Izvornik
Croatian Journal of Education (1848-5650) 14 (2012), 4; 771-797

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Atribucije loše i dobre ocjene; globalnost; internalnost; kontrolabilnost; stabilnost
(Attributions of poor and good grades; controllability; globality; internality; stability)

Sažetak
Cilj rada bio je provjeriti povezanost stabilnosti, internalnosti, kontrolabilnosti i globalnosti uzroka loše i dobre ocjene sa samopoštovanjem, beznadnošću i depresivnošću na uzorku 295 učenika prvih, drugih i trećih razreda srednje škole. Također, cilj je bio provjeriti mogu li atribucije loše i dobre ocjene objasniti dio varijance samopoštovanja, beznadnosti i depresivnosti. Rezultati su pokazali da je objašnjavanje loše ocjene stabilnim uzrocima negativno povezano sa samopoštovanjem, a pozitivno s beznadnošću i depresivnošću, a objašnjavanje dobre ocjene na isti način je pozitivno povezano sa samopoštovanjem, a negativno s depresivnošću. S druge strane, kontrolabilnost uzroka loše i dobre ocjene pozitivno je povezana sa samopoštovanjem, a negativno s beznadnošću i depresivnošću. Također, atributiranje loše i dobre ocjene globalnim uzrocima pokazalo je negativne korelacije sa samopoštovanjem, a pozitivnu s depresivnim simptomima. Osim toga, pokazalo se da su značajni prediktori samopoštovanja kontrolabilnost uzroka loše ocjene te stabilnost i globalnost uzroka dobre ocjene. Također, rezultati su pokazali da objašnjavanje loše ocjene kontrolabilnim uzrocima objašnjava značajan postotak varijance beznadnosti i depresivnosti, a objašnjavanje dobre ocjene takvim uzorcima objašnjava samo varijancu beznadnosti.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
Inačica na hrvatskom jeziku



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Ana Kurtović, (275452)

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • CSA Linguistics & Language Behavior Abstracts
  • CSA Sociological Abstracts
  • SocINDEX with Full Text
  • Social Sciences Citation Index (SSCI)
  • Scopus