Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva (CROSBI ID 48638)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Stanić, Sanja
hrvatski
Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva
Trgovački centar je suvremena potrošačka struktura, produkt specifičnog potrošačkog društva i potrošačke kulture. Razlozi njegova nastanka su usko povezani s potrošačkim i socijalizacijskim potrebama stanovnika poslijeratnih američkih suburba, međutim do danas je postao globalna potrošačka forma, koja obilježava suvremeno potrošačko doba. Tajna uspješnosti trgovačkog centra krije se u potrošnji koja je uklopljena u vrijeme i aktivnosti dokolice i koja se odvija u prostoru ugode, udobnosti i sigurnosti. Primarna svrha ove strukture je ostvarivanje profita, što se postiže različitim strategijama, među kojima manipulacija prostorom zauzima posebno mjesto. Socijalne funkcije trgovačkog centra ne mogu se osporiti, međutim radi se o transformiranim socijalnim odnosima i lažnoj socijalnosti, koja je posredovana objektima, te koja se odvija se u potrošačkom okruženju. Trgovački centri su postali dio hrvatske potrošačke i socijalne stvarnosti. S jedne strane, oni su znakovi negacije minimalističke potrošačke kulture socijalizma, dok s druge pridonose afirmaciji konzumerizma kao načina života. Ekspanzija trgovačkih centara kod nas nerazmjerna je gospodarskim kretanjima i materijalnim mogućnostima građana. Trgovački centar je ambivalentno mjesto, koje se u mnogim aspektima čini onim što u stvari nije. U tom smislu reprezentira strukturu rada i potrošnje kao suprotnih i najzastupljenijih aktivnosti suvremenog društva.
sredstva potrošnje, prostor, profit, socijalnost, Hrvatska, potrošnja, rad
nije evidentirano
engleski
Shopping center as a representative of consumer society
nije evidentirano
means of consumption, space, profit, sociality, Croatia, consumption, work
nije evidentirano
Podaci o prilogu
125-148.
objavljeno
Podaci o knjizi
Potrošačka kultura i konzumerizam
Čolić, Snježana
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
2013.
978-953-7964-00-9