Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva (CROSBI ID 48638)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Stanić, Sanja Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva // Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 125-148

Podaci o odgovornosti

Stanić, Sanja

hrvatski

Trgovački centar kao reprezent potrošačkog društva

Trgovački centar je suvremena potrošačka struktura, produkt specifičnog potrošačkog društva i potrošačke kulture. Razlozi njegova nastanka su usko povezani s potrošačkim i socijalizacijskim potrebama stanovnika poslijeratnih američkih suburba, međutim do danas je postao globalna potrošačka forma, koja obilježava suvremeno potrošačko doba. Tajna uspješnosti trgovačkog centra krije se u potrošnji koja je uklopljena u vrijeme i aktivnosti dokolice i koja se odvija u prostoru ugode, udobnosti i sigurnosti. Primarna svrha ove strukture je ostvarivanje profita, što se postiže različitim strategijama, među kojima manipulacija prostorom zauzima posebno mjesto. Socijalne funkcije trgovačkog centra ne mogu se osporiti, međutim radi se o transformiranim socijalnim odnosima i lažnoj socijalnosti, koja je posredovana objektima, te koja se odvija se u potrošačkom okruženju. Trgovački centri su postali dio hrvatske potrošačke i socijalne stvarnosti. S jedne strane, oni su znakovi negacije minimalističke potrošačke kulture socijalizma, dok s druge pridonose afirmaciji konzumerizma kao načina života. Ekspanzija trgovačkih centara kod nas nerazmjerna je gospodarskim kretanjima i materijalnim mogućnostima građana. Trgovački centar je ambivalentno mjesto, koje se u mnogim aspektima čini onim što u stvari nije. U tom smislu reprezentira strukturu rada i potrošnje kao suprotnih i najzastupljenijih aktivnosti suvremenog društva.

sredstva potrošnje, prostor, profit, socijalnost, Hrvatska, potrošnja, rad

nije evidentirano

engleski

Shopping center as a representative of consumer society

nije evidentirano

means of consumption, space, profit, sociality, Croatia, consumption, work

nije evidentirano

Podaci o prilogu

125-148.

objavljeno

Podaci o knjizi

Potrošačka kultura i konzumerizam

Čolić, Snježana

Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

2013.

978-953-7964-00-9

Povezanost rada

Sociologija