Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 644470

Potrošačka kultura i konzumerizam


Potrošačka kultura i konzumerizam, Zagreb: Institut društevnih znanosti Ivo Pilar, 2013 (zbornik)


Naslov
Potrošačka kultura i konzumerizam
(Consumer Culture and Consumeirsm)

Urednik/ci
Čolić, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena

Izdavač
Institut društevnih znanosti Ivo Pilar

Grad
Zagreb

Godina
2013

Stranica
206

ISBN
978-953-7964-00-9

Ključne riječi
potrošačka kultura; konzumerizam; potrošnja; potrošačko društvo; sociologija potrošnje; antikonzumerizam
(consumer culture; consumerism; consumption; consumer society; sociology of consumption; anti-consumerist movements)

Sažetak
Prilozi u ovoj knjizi predstavljaju doprinos u promišljanju kako potrošačke kulture i društva tako i konzumerizma kao dominantne ideologije suvremenoga kapitalizma. Potrošačka kultura analizirana je iz različitih teorijskih perspektiva, uključujući uzroke i posljedice konzumerizma u okviru socio-kulturnoga konteksta Hrvatske.U prvome poglavlju Snježana Čolić raspravlja o globalnoj potrošačkoj kulturi neoliberalnoga kapitalizma i održivosti. Suvremena potrošačka kultura i konzumerizam, kao dominantna ideologija suvremenoga kapitalizma, temelje se na načelima tržišne kompetitivnosti i ideje stalnoga rasta.U drugom poglavlju Krešimir Peračković analizira osnovne pojmove u sociologiji potrošnje, pri čemu potrošnji pristupa multidisciplinarno, iz perspektive sociologije, ekonomije, demografije i psihologije. Društvenom relevantnošću robe bavi se Martin Lojkić u trećem poglavlju, a u četvrtom poglavlju Hajrudin Hromadžić analizira konzumerizam kao pogonsku snagu ideologije kasnoga kapitalizma. U petome poglavlju Igor Duda bavi se potrošačkom kulturom iz perspektive hrvatske prošlosti, u razdoblju između 1950-ih do 1980-ih godina, što predstavlja pogled u povijest konzumerizma u socijalizmu. U šestom poglavlju Ivan Burić analizira banke kao trgovce novcem i kao arhitekte potrošačkoga subjektiviteta, a trgovački centar kao reprezentativno mjesto potrošačkog društva tema je sedmog poglavlja, autorice Sanje Stanić. U osmom poglavlju knjige Tihana Štojs analizira razloge zbog kojih je potrošnja postala jednim od mehanizama za oblikovanje osobnoga identiteta u postmodernome vremenu, a u posljednjem, devetom poglavlju knjige Katica Stažić piše o društvenom otporu konzumerizmu, razmatrajući neke antikonzumeristički pokrete.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Snježana Čolić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Snježana Čolić (urednik)

Citiraj ovu publikaciju

Potrošačka kultura i konzumerizam, Zagreb: Institut društevnih znanosti Ivo Pilar, 2013 (zbornik)
Čolić, S. (ur.) (2013) Potrošačka kultura i konzumerizam. Zagreb, Institut društevnih znanosti Ivo Pilar.
@book{book, editor = {\v{C}oli\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {206}, keywords = {consumer culture, consumerism, consumption, consumer society, sociology of consumption, anti-consumerist movements}, isbn = {978-953-7964-00-9}, title = {Consumer Culture and Consumeirsm}, keyword = {consumer culture, consumerism, consumption, consumer society, sociology of consumption, anti-consumerist movements}, publisher = {Institut dru\v{s}tevnih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }