Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća (CROSBI ID 600106)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bonetti, Ana ; Šimunjak, Boris ; Fojtik, Martina
hrvatski
Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakva je bio-psiho-socijalna procjena glasa kod žena vokalnih profesionalaca. U tu je svrhu izvršena samoprocjena glasa 40 nastavnica i odgojiteljica u dobi od 23 do 53 godine (srednja vrijednost 36), čiji su rezultati uspoređeni sa samoprocjenom glasa 20 ispitanica, izjednačenih po dobi, koje nisu vokalni profesionalci. Kao instrument samoprocjene korišten je upitnik Indeks vokalnih teškoća (VHI-Voice Handicap Index). Rezultati samoprocjene glasa pokazali su da između ispitanica koje su vokalni profesionalci i ispitanica kontrolne stupine postoji statistički značajna razlika (p<0.05) na ukupnom rezultatu upitnika, kao i na 3 tvrdnje iz funkcionalnog dijela, 5 tvrdnje iz fizičkog te 1 tvrdnji iz emocionalnog dijela VHI-a (F2, F3, F8, P5, P6, P8, P9, P10, E4). Pomoću Spearmanovog koeficijenta korelacije izračunata je povezanost između dobi i ukupnog rezultata VHI, ali nije dobivena statistički značajna povezanost. Na temelju ovih rezultata može se zaključiti da postoji razlika u percepciji kvalitete života koja je u relaciji s vokalnim teškoćama između vokalnih profesionalaca i neprofesionalaca. Iako nastavnice i odgojiteljice nisu imale dijagnosticiran poremećaj glasa, rezultati VHI upitnika pokazuju da su osjetljivije na kvalitetu glasa, te da ozbiljnije shvaćaju njezino odražavanje na svakodnevne aktivnosti nego osobe koje ne koriste svoj glas u profesionalnom životu.
nastavnici; odgojitelji; Indeks vokalnih teškoća
nije evidentirano
engleski
Voice self-assessment of teachers and kindergarten teachers by Voice Handicap Index
nije evidentirano
techers; kindergarten teachers; VHI
nije evidentirano
Podaci o prilogu
292-293.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Marina Milković Dalibor Doležal Gordana Hržica Jasmina Stošić
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
8. međunarodni znanstveni skup - Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
poster
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska