Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća (CROSBI ID 600106)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bonetti, Ana ; Šimunjak, Boris ; Fojtik, Martina Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa / Marina Milković Dalibor Doležal Gordana Hržica Jasmina Stošić (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 292-293

Podaci o odgovornosti

Bonetti, Ana ; Šimunjak, Boris ; Fojtik, Martina

hrvatski

Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakva je bio-psiho-socijalna procjena glasa kod žena vokalnih profesionalaca. U tu je svrhu izvršena samoprocjena glasa 40 nastavnica i odgojiteljica u dobi od 23 do 53 godine (srednja vrijednost 36), čiji su rezultati uspoređeni sa samoprocjenom glasa 20 ispitanica, izjednačenih po dobi, koje nisu vokalni profesionalci. Kao instrument samoprocjene korišten je upitnik Indeks vokalnih teškoća (VHI-Voice Handicap Index). Rezultati samoprocjene glasa pokazali su da između ispitanica koje su vokalni profesionalci i ispitanica kontrolne stupine postoji statistički značajna razlika (p<0.05) na ukupnom rezultatu upitnika, kao i na 3 tvrdnje iz funkcionalnog dijela, 5 tvrdnje iz fizičkog te 1 tvrdnji iz emocionalnog dijela VHI-a (F2, F3, F8, P5, P6, P8, P9, P10, E4). Pomoću Spearmanovog koeficijenta korelacije izračunata je povezanost između dobi i ukupnog rezultata VHI, ali nije dobivena statistički značajna povezanost. Na temelju ovih rezultata može se zaključiti da postoji razlika u percepciji kvalitete života koja je u relaciji s vokalnim teškoćama između vokalnih profesionalaca i neprofesionalaca. Iako nastavnice i odgojiteljice nisu imale dijagnosticiran poremećaj glasa, rezultati VHI upitnika pokazuju da su osjetljivije na kvalitetu glasa, te da ozbiljnije shvaćaju njezino odražavanje na svakodnevne aktivnosti nego osobe koje ne koriste svoj glas u profesionalnom životu.

nastavnici; odgojitelji; Indeks vokalnih teškoća

nije evidentirano

engleski

Voice self-assessment of teachers and kindergarten teachers by Voice Handicap Index

nije evidentirano

techers; kindergarten teachers; VHI

nije evidentirano

Podaci o prilogu

292-293.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Marina Milković Dalibor Doležal Gordana Hržica Jasmina Stošić

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6418-71-8

Podaci o skupu

8. međunarodni znanstveni skup - Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

poster

27.09.2012-29.09.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Pedagogija