Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Sociolingvistički i psiholingvistički aspekti razvoja komunikscijske kompetencije u ranome poučavanje hrvatskoga jezika (CROSBI ID 48597)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Aladrović Slovaček, Katarina ; Pintar, Bernarda Sociolingvistički i psiholingvistički aspekti razvoja komunikscijske kompetencije u ranome poučavanje hrvatskoga jezika // Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika = Curriculum of early learning of Croatian/mother tongue / Bežen, Ante ; Majhut, Berislav (ur.). Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 17-28

Podaci o odgovornosti

Aladrović Slovaček, Katarina ; Pintar, Bernarda

hrvatski

Sociolingvistički i psiholingvistički aspekti razvoja komunikscijske kompetencije u ranome poučavanje hrvatskoga jezika

Hrvatski kao materinski jezik unutar Nacionalnoga okvirnoga kurikula (2010) poučava se u okviru jezično-komunikacijskoga područja. Jezik kao sredstvo izražavanja podloga je svim ostalim područjima i predmetima tijekom odgoja i obrazovanja, a počesto je i jedini oblik kojim se učenicima posreduje sadržaj nastavnoga predmeta te izravno utječe na uspjeh u njegovu ovladavanju. Temeljna zadaća nastave hrvatskoga jezika u ranome poučavanju (do 12. godine djetetova života kada se dijete nalazi u fazi konkretnih misaonih operacija, Piaget: 1977) jest razvoj komunikacijske kompetencije (Nastavni plan i program, 2006). Razvoj komunikacijske kompetencije, koja označava kvalitetnu upotrebu jezika u jezičnoj interakciji, u ovom je razdoblju učenja i poučavanja jezika zato od temeljne važnosti (Pavličević-Franić, 2011). Poticanjem jezičnih djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja, na kojima počiva jezično-komunikacijsko područje u okviru Nacionalnoga okvirnoga kurikula, učenici stječu jezično iskustvo i potrebne spoznaje o jeziku te ih kasnije nadograđuju pomoću teorijskih saznanja. Cilj je ovoga rada ponajprije bio ispitati koliko i kako se jezične djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja, koje izravno sudjeluju u razvoju jezičnih kompetencija, provode u ranome poučavanju hrvatskoga jezika, a zatim anketiranjem provjeriti utječe li način poučavanja hrvatskoga jezika, uspjeh učenika, stavovi učenika prema nastavnome predmetu i spol na razvoj komunikacijske kompetencije u ranome razdoblju učenja jezika. Podatci su prikupljeni anketiranjem i testiranjem te obrađeni u SPSS programu za statistiku metodom analize varijance, Pearsonovoga koeficinebta korelacije i Hi-kvadrat testa.

rano poučavanje hrvatskoga jezika, komunikacijska kompetencija, psiholingvistika, sociolingvistika

nije evidentirano

engleski

Sociolinguistic and psycholongvistic aspects of communicative competence evelopment in early Croatian language teaching

nije evidentirano

early learning of Croatian language, communicative competence, psycholinguistic, sociolinguistic

nije evidentirano

Podaci o prilogu

17-28.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kurikul ranog učenja hrvatskoga/materinskoga jezika = Curriculum of early learning of Croatian/mother tongue

Bežen, Ante ; Majhut, Berislav

Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2013.

978-953-7210-59-5

Povezanost rada

Filologija