Utjecaj humora na anksioznost i učinak u rješavanju problemskih matematičkih zadataka (CROSBI ID 379583)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Hrebac, Marija
Pavlin-Bernardić, Nina
hrvatski
Utjecaj humora na anksioznost i učinak u rješavanju problemskih matematičkih zadataka
Cilj istraživanja bio je utvrditi utječe li izloženost duhovitom sadržaju na smanjenje anksioznosti i poboljšanje uratka u problemskim matematičkim zadacima. 113 studenata preddiplomskog studija psihologije Filozofskog fakulteta u Zagrebu podijeljeno je u 3 skupine: sve skupine rješavale su STAI O-ljestvicu anksioznosti kao osobine te MSLQ-TA skalu ispitne anksioznosti. Prva eksperimentalna skupina zatim je čitala viceve i običnu uputu za rješavanje matematičkih zadataka, druga eksperimentalna skupina imala je duhovitu uputu za iste zadatke, a kontrolna skupina samo običnu uputu i iste zadatke. Sve skupine zatim su ispunjavale evaluciju korištenja humora i S-ljestvicu upitnika STAI. Rezultati su pokazali da ne postoji značajna razlika niti u anksioznosti nakon rješavanja matematičkih zadataka niti u broju točno riješenih zadataka između skupina koje su bile izložene duhovitom sadržaju i kontrolne skupine. Nadalje, pretpostavka je bila da će humor veći utjecaj imati na visoko anksiozne studente, međutim rezultati nisu potvrdili pozitivan utjecaj humora niti na smanjenje anksioznosti niti na učinak u rješavanju zadataka na uzorku visokoanksioznih studenata. Usprkos tome, najveći broj studenata ocijenio je da im je humor pomogao u smanjenju anksioznosti i voljeli bi da humor bude uključen u sljedeći ispit na koji izlaze.
humor; ispitna anksioznost; matematički zadaci
nije evidentirano
engleski
The effects of humor on anxiety and performance in math word problems
nije evidentirano
humor; test anxiety; math problems
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39
04.07.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb, Hrvatska