Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave (CROSBI ID 599781)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Penezić, Zvjezdan ; Mišlov, Mate ; Ombla, Jelena
hrvatski
Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
Učiteljski posao je specifičan po tome što su pojedinci često izloženi visokim razinama profesionalnog stresa. S obzirom na prirodu ovog posla kvaliteta života učitelja će u većoj mjeri biti pod utjecajem njihovih kompetencija i nekih osobina ličnosti, nego kod nekih profesija koje ne postavljaju pred osobu takve zahtjeve. Iz tog razloga, primarni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos emocionalne kontrole, životnog zadovoljstva, optimizma i pesimizma kod studentica učiteljskog studija (N=100, prosječne dobi 20, 45 godina uz SD=1, 27) i učiteljica razredne nastave (N=32, prosječne dobi 39, 34 uz SD=8, 69). Primjenjeni su sljedeći instrumenti ispitivanja Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (UERK ; Takšić, 1998), Skala zadovoljstva životom (Penezić, 1996), Skala optimizma-pesimizma (Penezić, 1999). Korištenjem t-testa (StatSoft Statistica ver. 10) kod ove dvije skupine utvrđena je razlika u razini pesimizma, gdje je kod studenata utvrđena nešto viša razina pesimizma, dok među rezultatima ostalih skala nije bilo razlike. Korištenjem Pearsonovog koeficijenta korelacije pokazalo se da je emocionalna kontrola negativno povezana sa razinom životnog zadovoljstva i optimizmom, dok je značajna pozitivna povezanost s pesimizmom utvrđena samo na uzorku studenata. Također se očekivano pokazalo da postoji negativna povezanost između pesimizma i optimizma pri čemu je optimizam bio pozitivno, a pesimizam negativno povezan sa životnim zadovoljstvom. Dobiveni podaci, uz ograničenja zbog strukture uzorka, mogli bi biti indikatori adekvatnijeg izbora pojedinaca za obavljanje nastavničke profesije a kako bi se kod njih ostvarilo veće zadovoljstvo životom.
Emocionalna kontrola; optimizam; pesimizam; učitelji; studenti
nije evidentirano
engleski
Relationship of emotional control and some personality characteristics among teachers and teacher's faculty students
nije evidentirano
emotional control; optimism; pesimism; teachers; students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
113-113.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
III. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem - Knjiga sažetaka
Vučina, Tea ; Radetić-Lovrić, Sanja
Mostar: Logotip
978-9958-9931-8-3
Podaci o skupu
III. Kongres psihologa bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem
poster
14.03.2013-16.03.2013
Mostar, Bosna i Hercegovina