Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave (CROSBI ID 599781)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Penezić, Zvjezdan ; Mišlov, Mate ; Ombla, Jelena Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave // III. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem - Knjiga sažetaka / Vučina, Tea ; Radetić-Lovrić, Sanja (ur.). Mostar: Logotip, 2013. str. 113-113

Podaci o odgovornosti

Penezić, Zvjezdan ; Mišlov, Mate ; Ombla, Jelena

hrvatski

Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave

Učiteljski posao je specifičan po tome što su pojedinci često izloženi visokim razinama profesionalnog stresa. S obzirom na prirodu ovog posla kvaliteta života učitelja će u većoj mjeri biti pod utjecajem njihovih kompetencija i nekih osobina ličnosti, nego kod nekih profesija koje ne postavljaju pred osobu takve zahtjeve. Iz tog razloga, primarni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos emocionalne kontrole, životnog zadovoljstva, optimizma i pesimizma kod studentica učiteljskog studija (N=100, prosječne dobi 20, 45 godina uz SD=1, 27) i učiteljica razredne nastave (N=32, prosječne dobi 39, 34 uz SD=8, 69). Primjenjeni su sljedeći instrumenti ispitivanja Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (UERK ; Takšić, 1998), Skala zadovoljstva životom (Penezić, 1996), Skala optimizma-pesimizma (Penezić, 1999). Korištenjem t-testa (StatSoft Statistica ver. 10) kod ove dvije skupine utvrđena je razlika u razini pesimizma, gdje je kod studenata utvrđena nešto viša razina pesimizma, dok među rezultatima ostalih skala nije bilo razlike. Korištenjem Pearsonovog koeficijenta korelacije pokazalo se da je emocionalna kontrola negativno povezana sa razinom životnog zadovoljstva i optimizmom, dok je značajna pozitivna povezanost s pesimizmom utvrđena samo na uzorku studenata. Također se očekivano pokazalo da postoji negativna povezanost između pesimizma i optimizma pri čemu je optimizam bio pozitivno, a pesimizam negativno povezan sa životnim zadovoljstvom. Dobiveni podaci, uz ograničenja zbog strukture uzorka, mogli bi biti indikatori adekvatnijeg izbora pojedinaca za obavljanje nastavničke profesije a kako bi se kod njih ostvarilo veće zadovoljstvo životom.

Emocionalna kontrola; optimizam; pesimizam; učitelji; studenti

nije evidentirano

engleski

Relationship of emotional control and some personality characteristics among teachers and teacher's faculty students

nije evidentirano

emotional control; optimism; pesimism; teachers; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

113-113.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

III. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem - Knjiga sažetaka

Vučina, Tea ; Radetić-Lovrić, Sanja

Mostar: Logotip

978-9958-9931-8-3

Podaci o skupu

III. Kongres psihologa bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem

poster

14.03.2013-16.03.2013

Mostar, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Psihologija