Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 642356

Postmodernizam u teoriji kratke priče (književnoteorijski pregled)


Ek, Marko; Varga Oswald, Tina
Postmodernizam u teoriji kratke priče (književnoteorijski pregled) // Priča, pripovijedanje, interpretacija / Damjanović, Tamara ; Ek, Marko ; Varga Oswald, Tina (ur.).
Osijek: Grafika, 2010. str. 13-23


Naslov
Postmodernizam u teoriji kratke priče (književnoteorijski pregled)
(Postmodernism in Shorth Story Theory (Literary Theoretical Survevy))

Autori
Ek, Marko ; Varga Oswald, Tina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Priča, pripovijedanje, interpretacija

Urednik/ci
Damjanović, Tamara ; Ek, Marko ; Varga Oswald, Tina

Izdavač
Grafika

Grad
Osijek

Godina
2010

Raspon stranica
13-23

ISBN
978-953-244-071-3

Ključne riječi
Kratka priča, postmodernizam, priča, pripovijedanje, lik, vrijeme, prostor, diferencijacija žanra
(Short story, postmodernism, story, narration, character, time, space, differentiation genre)

Sažetak
U shvaćanju epohe postmodernizma u književnosti teško je govoriti o univerzalnim elementima koji obilježuju veću skupinu nacionalnih književnosti, autora, žanrova. Riječ o epohi u kojoj je sve relativno i/ ili upitno ; narušen je sustav tradicionalnih vrijednosti. Disperzija književnih vrsta u postmodernizmu zahvatila je i kratku priču koja trenutno zauzima središnje mjesto u suvremenoj znanosti o književnosti. Osim toga, žanr kratke priče postao je zanimljiv autorima, ali i čitateljima kojima je takav oblik proze bliži negoli duže prozne vrste. Postmodernističku kratku priču obilježila je postmodernistička moda pa je početni oblik žanra novele/ kratke priče izmijenjen. Naracija je postala jednostavna, ogoljena, manje je važna od strukture i načina oblikovanja teksta. Pripovjedač često mijenja svoju poziciju, nestalan je te se takvim kretanjem kroz vrijeme i prostor raspršuje. Vrijeme i prostor, kao bitne sastavnice proznih vrsta, u kratkoj priči izgubile su svoju prvotnu ulogu i postale pripovjedačevo subjektivno gledište. Sudbine pojedinaca, koji su prikazani plošno, dane su kao fragmenti prema načelu: jedan događaj – jedan lik. Unatoč svim pomodnim izmjenama, institucija književnosti ostaje očuvana i tradicionalne vrijednosti ne mijenjaju svoj utjecaj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Tina Varga Oswald, (295660)