Trening radnog pamćenja: Provjera efekata transfera i dugotrajnosti treninga (CROSBI ID 379542)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Tkalčević, Barbara
Vranić, Andrea
hrvatski
Trening radnog pamćenja: Provjera efekata transfera i dugotrajnosti treninga
Evaluacije različitih programa kognitivnog treninga uobičajeno pokazuju značajna poboljšanja uratka na treniranim kognitivnim zadacima, uz slabija ili neznačajna povećanja na nepovezanim kognitivnim zadacima. U ovom je istraživanju korišten adaptivni trening pomoću dvostrukih n-unatrag zadataka (Jaeggi i sur., 2008). U dvostrukom n-unatrag zadatku sudionik treba pamtiti nizove istovremeno zadanih vidnih i slušnih podražaja.Ukoliko je trenutno prezentirani podražaj jednak onom prezentiranom n podražaja ranije treba reagirati pritiskom na odgovarajuću tipku, ovisno o razini zadatka. Razinu zadatka određuje uspjeh sudionika u prethodnoj seriji podražaja. U istraživanju je sudjelovalo 42 sudionika (studenata psihologije), podijeljenih u eksperimentalnu (18) i aktivnu kontrolnu (24) skupinu. Trening se sastojao od 15 sesija (oko 25 min svaka). Sudionici aktivne kontrolne skupine su u jednakom vremenskom trajanju igrali kompjuteriziranu verziju igre Čovječe, ne ljuti se. Istraživanjem smo željeli ispitati učinke treninga na sposobnosti različite od treniranih - fluidno rezoniranje, pažnju i prostorno pamćenje – kako bismo provjerili mogućnost transfera te ispitali dugotrajnost tih efekata. U tri točke mjerenja (predtest, posttest i praćenje nakon 6 mjeseci) primijenili smo Test fluidnog rezoniranja (CFT-3 ; Cattell, 2000), Test pažnje i koncentracije (d2 ; Brickenkamp, 1999) i Test prostornog pamćenja (TPP ; Vranić, 2011). Utvrđen je transfer na sve tri korištene mjere neposredno po završetku treninga. Pozitivni efekt zadržao se i 6 mjeseci nakon treninga za sposobnosti fluidnog rezoniranja i prostornog pamćenja, no ne i za sposobnost pažnje.
n-unatrag; fluidno rezoniranje; pažnja; prostorno pamćenje
nije evidentirano
engleski
Working memory training: Testing the effects of transfer and maintenance
nije evidentirano
n-back; fluid reasoning; attention; spatial memory
nije evidentirano
Podaci o izdanju
31
02.07.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb