Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj dizajna ambalaže na odluke o kupnji (CROSBI ID 379518)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Hamš, Mirela Utjecaj dizajna ambalaže na odluke o kupnji / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2013

Podaci o odgovornosti

Hamš, Mirela

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Utjecaj dizajna ambalaže na odluke o kupnji

Ambalaža je jedno od najvažnijih tržišnih obilježja proizvoda. Značaj ambalaže dodatno je porastao zadnjih godina, posebice s pojavom samoposluživanja. Ambalaža je, osim zaštitne, dobila i drugu važnu funkciju – promotivnu i prodajnu. Općenito, jedan od najvažnijih zadataka ambalaže je privlačenje pozornosti na prodajnom mjestu. Ambalaža je prvo što potencijalni kupac vidi vezano za proizvod koji ima samo nekoliko sekundi na raspolaganju da privuče pozornost kupca na sebe i istakne se u mnoštvu sličnih konkurentskih proizvoda. Također, ambalaža ima velik utjecaj na donošenje odluke o kupnji nekog proizvoda jer se većina tih odluka donosi na prodajnom mjestu gdje atraktivnija ambalaža učestalo pobjeđuje. Potrošači odluke o kupnji djelomično donose nesvjesno, odnosno kupe određeni proizvod bez točnog objašnjenja zašto su izabrali upravo taj između mnoštva sličnih proizvoda. To se događa zbog djelovanja pojedinih elemenata dizajna ambalaže koji, ako su dobro osmišljeni i pravilno kombinirani (posebice u odnosu na strategiju pozicioniranja proizvoda i marke), mogu značajno utjecati na povećanje prodaje. U skladu s obrazloženjem teme, predmet završnog rada je istraživanje na koje sve načine elementi dizajna ambalaže utječu na odluke o kupnji. Na problematiku rada gleda se iz perspektive marketinškog stručnjaka, a naglasak je i na psihološkim aspektima odluka o kupnji. Cilj rada je pokazati kako potrošači percipiraju pojedine elemente dizajna ambalaže te kako se pravilnim korištenjem tih elemenata može pozitivno utjecati na donošenje odluke o kupnji. Na temelju navedenog problema postavljeni su i osnovni ciljevi rada, koji su ostvareni analiziranjem dostupnih izvora literature, a to su: - analizirati dizajn ambalaže kao važan aspekt razmatranja od strane marketinških stručnjaka - analizirati utjecaj elemenata dizajna ambalaže na kupovne odluke - analizirati utjecaj elemenata dizajna ambalaže na kupovne odluke u prehrambenoj industriji.

dizajn ambalaže; odluke o kupnji; vizualni elementi dizajna ambalaže; verbalni elementi dizajna ambalaže

nije evidentirano

engleski

The influence of packaging design on purchasing decisions

nije evidentirano

packaging design; purchasing decisions; visual components of package design; verbal components of package design

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54

27.06.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija