Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja (CROSBI ID 599672)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan ; Burić, Irena Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 250-250

Podaci o odgovornosti

Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan ; Burić, Irena

hrvatski

Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja

Eggen i Kauchak (1997) definiraju metakogniciju kao znanje ili svjesnost o kognitivnim procesima i sposobnost korištenja samoregulacijskih mehanizama za kontrolu ovih procesa. Kognitivne i metakognitivne strategije učenja uključene su u gotovo sve modele samoreguliranog učenja, ali važnost koja im se pri tome daje poprilično varira o modela do modela (Wernke i sur., 2011). S obzirom da je većina istraživanja potvrdila važnost metakognicije za uspješnu samoregulaciju učenja (Zimmerman i Moylan, 2009 ; Stolp i Zabrucky, 2009 ; Wernke i sur., 2011), u posljednje vrijeme dodatno jačaju zahtjevi da se eksplicitnije usmjeri pažnja na poučavanje različitih osobnih i okolinskih faktora koji pospješuju razvoj metakognitivnih vještina. Cilj ovog istraživanja stoga je bio ispitati u kojoj mjeri spol, dob, osobine ličnosti, interes za studij i motivacijska vjerovanja o kontroli i vrijednosti studiranja, doprinose korištenju strategija metakognitivne regulacije pri učenju studijskih sadržaja. Ispitanici su bili 333 studenta Sveučilišta u Zadru (različitih studijskih programa i godina) koji su popunili slijedeće upitnike: IPIP Big-Five factor markers (Goldberg, 2001), Skalu vrijednosti učenja (iz CSRL-a ; Niemivirta, 1996), Skalu percipirane akademske kontrole (Perry i sur., 2001), Upitnik interesa za studij (Schiefele i sur., 1993), te Skalu metakognitive samoregulacije (iz MSLQ-a ; Pintrich i sur., 1991). Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da sve tri grupe prediktora: spol i dob, zatim osobine ličnosti (ekstraverzija, savjesnost, ugodnost, emocionalna stabilnost, intelekt) te motivacijska vjerovanja i interes za studij imaju značajne jedinstvene doprinose u objašnjenju kriterija (zajedno su objasnili 25% varijance korištenja metakognitivnih strategija učenja). Značajnim pojedinačnim prediktorima pokazali su se spol studenata, osobine ličnosti savjesnost i ugodnost, te percepcija kontrole studijskog postignuća i interes za predmet studiranja.

samoregulacija; učenje; metakognitivne strategije; ličnost

nije evidentirano

engleski

Contribution of personality traits, motivational beliefs and study interest for metacognitive regulation of learning

nije evidentirano

self-regulation; learning; metacognitive strategies; personality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

250-250.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja

Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-463-7

Podaci o skupu

21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

11.04.2013-13.04.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija