Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 641962

Neki korelati zadovoljstva uspjehom kod učitelja i studenata razredne nastave


Penezić, Zvjezdan; Ombla, Jelena; Mišlov, Mate; Juković, Marina
Neki korelati zadovoljstva uspjehom kod učitelja i studenata razredne nastave // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Zagreb, 2013. str. 243-243 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Neki korelati zadovoljstva uspjehom kod učitelja i studenata razredne nastave
(Some correlates of achievement satisfaction in teachers and teachers faculty students)

Autori
Penezić, Zvjezdan ; Ombla, Jelena ; Mišlov, Mate ; Juković, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Filozofski fakultet Zagreb, 2013, 243-243

ISBN
978-953-175-463-7

Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.-13.04. 2013

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Subjektivna procjena; akademski uspjeh; studenti; nastavnici
(Subjective assessment; academic; achievement; students; teachers)

Sažetak
Subjektivna procjena kvalitete određenih aspekata života ne odražava realno stanje vezano uz vlastito zdravlje, mentalni status, socijalno i/ili financijsko funkcioniranje, već je rezultat individualnog obrasca ponašanja koji je pod snažnim utjecajem značajki i crta ličnosti. Neke od bitnih komponenti efikasnog suočavanja sa akademskim i profesionalnim izazovima su visoke razine samopoštovanja, optimalne razine zadovoljstva životom i svakako, subjektivno zadovoljstvo određenim domenama vlastitog života. Za pretpostaviti je stoga da će zadovoljstvo uspjehom u akademskoj/profesionalnoj domeni biti povezano sa percepcijom kvalitete određenih aspekata vlastitog života, mišljenjem koje pojedinac ima o samom sebi kao i zadovoljstvom vlastitim životom. Primarni cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između zadovoljstva uspjehom i subjektivne procjene određenih aspekata života (zadovoljstvo financijama i zdravljem te procjena stresnosti protekle godine), samopoštovanja te zadovoljstva životom kod studenata učiteljskog studija (N= 100), dok su se kod učitelja razredne nastave (N= 32) ispitale ciljane relacije s obzirom na kontekst zadovoljstva uspjehom u profesionalnoj domeni. Svi sudionici bili su ženskog spola. Rezultati su pokazali kako kod skupine studenata postoji značajna pozitivna povezanost zadovoljstva uspjehom na studiju i zadovoljstva financijskim kao i zdravstvenim stanjem, te samopoštovanjem i zadovoljstvom životom. Kod skupine učitelja jedinim značajnim korelatom zadovoljstva uspjehom u profesionalnoj domeni pokazalo se zadovoljstvo financijama. Rezultati se tumače u kontekstu eventualnog utjecaja dobnih razlika ali i mogućih dobnih promjena, naravno uz suzdržavanje od konačnih zaključaka zbog prirode nacrta istraživanja. Kada se ispitivani konstrukti podvrgnu regresijskoj analizi sa zadovoljstvom uspjehom na studiju kao kriterijskom varijablom, jedinim značajnim prediktorom pokazuje se zadovoljstvo vlastitim zdravstvenim stanjem (studenti).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Izabela Sorić, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru