Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga suvremenih književnih djela kao lingvometodičkih predložaka u nastavi Hrvatskoga jezika na primjeru romana Harry Potter J. K. Rowling (CROSBI ID 379483)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lulić, Ivana Uloga suvremenih književnih djela kao lingvometodičkih predložaka u nastavi Hrvatskoga jezika na primjeru romana Harry Potter J. K. Rowling / Cvikić, Lidija ; Vuić, Božica (mentor); Petrinja, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2013

Podaci o odgovornosti

Lulić, Ivana

Cvikić, Lidija ; Vuić, Božica

hrvatski

Uloga suvremenih književnih djela kao lingvometodičkih predložaka u nastavi Hrvatskoga jezika na primjeru romana Harry Potter J. K. Rowling

Ovaj se diplomski rad bavi istraživanjem uloge suvremenih književnih djela kao lingvometodičkih predložaka u nastavi Hrvatskoga jezika. Rad se temelji na opsežnom istraživanju koje se sastoji od dva dijela: ispitivanja na temelju upitnika provedenog s ukupno 75 učitelja razredne nastave i nastavnika hrvatskoga jezika u osnovnoj školi te praktičnog dijela koji je proveden u dva četvrta razreda. Prvim se dijelom istraživanja došlo do nekoliko spoznaja o stavovima učitelja o nastavi lektire, njezinoj ulozi te uključivanju suvremenih književnih i filmskih djela za djecu u nastavu. Prva je spoznaja da većina učitelja smatra kako čitanje lektire ima samo odgojnu vrijednost, dok rijetki smatraju da lektira može, odnosno treba služiti kao predložak za nastavu jezika i jezičnog izražavanja. Druga je važna spoznaja da samo dio ispitanih učitelja doista poznaje čitalačke interese i navike svojih učenika te ih uzima u obzir pri pripremi i provedbi nastave. Treća je da većina učitelja ima pozitivno mišljenje o suvremenim književnim djelima za djecu i filmovima nastalima na temelju njih, ali nemaju jedinstven stav o tome treba li ih uključiti u nastavu Hrvatskoga jezika. Učitelji se samo djelomično slažu s tvrdnjom da se na taj način može potaknuti zanimanje učenika za čitanje. Praktičnim se dijelom istraživanja pokazalo da se suvremena književna djela mogu vrlo učinkovito upotrijebiti u različitim područjima Hrvatskoga jezika i tako ostvariti ciljeve i zadaće zadane Planom i programom. Na takve lingvometodičke predloške učenici iznimno pozitivno reagiraju te se njihovim uključivanjem u nastavu povećava motivacija za sudjelovanje u nastavi, a pozornost je snažno usmjerena na nastavni sadržaj. Rezultati ovog rada mogu biti vrlo korisni u planiranju obrazovanja učitelja za nastavu Hrvatskoga jezika, kao i u neposrednoj nastavnoj praksi (poticanje čitalačkih navika učenika).

lektira; suvremena književna djela; jezično izražavanje

nije evidentirano

engleski

The role of contemporary literature as teaching materials in Croatian language class - an example of Harry Potter by J. K. Rowing

nije evidentirano

reading; contemporary literature; language class

nije evidentirano

Podaci o izdanju

122

13.09.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Petrinja

Povezanost rada

Filologija