Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća (CROSBI ID 599623)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Matijević, Milan Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven i Klapan, Anita (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 291-299

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan

hrvatski

Multimedijska i konstruktivistička didaktika u učionici iz 19. stoljeća

Razredno-predmetno-satni sustav je didaktički osmišljen i definiran prije više od tri stotine i pedeset godina. Tada su učitelji na raspolaganju od izvora znanja imali učenje u prirodi, učenje u učionici i izuzetno mali broj knjiga. Tada dostupna didaktička objašnjenja za procese učenja i poučavanja bila su skromna, ali su zadovoljavala potrebe toga vremena, raspoloživih medija i broja subjekata koji su bili obuhvaćeni školovanjem. U zadnjih tridesetak godina snažno se razvija informacijsko-komunikacijska tehnologija koja znatno intenzivira i obogaćuje proces nastavne komunikacije. Subjekti koji uče odrastaju u znatno bogatijem medijskom okruženju od djece prije stotinu ili dvije stotine godina. Učitelji i pedagozi su stalno radili na proučavanju i usavršavanju metodičkih scenarija i dizajniranju nastavnog procesa. Didaktička literatura koja pokušava objasniti činjenice, odnose i uloge u procesu učenja i poučavanja obogaćena je novim spoznajama. U zadnjih dvadesetak godina te se spoznaje nude u literaturi u vidu multimedijske didaktike, konstruktivističke didaktike ili kurikulumske teorije, a sve to prate komunikacijski mediji koji daleko nadilaze i najmaštovitije futurologe prošlog stoljeća. Međutim, u školama i učionicama imamo jedan pedagoški anakronizam koji ne odgovara niti subjektima koji uče niti onima koji im u tome pomažu: u prostorima i uz didaktičke scenarije koji su nastali prije stotinu ili dvije stotine godina nastoji se poučavati i organizirati učenje uz uvažavanje spoznaja multimedijske, kurikulumske i konstruktivističke didaktike.

fleksibilna obrazovna sredina; e-learning; kultura učenja; m-learning; multimedijska obrazovna sredina; tradicionalna kultura poučavanja

nije evidentirano

engleski

Multimedia and Constructivist Didactics in 19th Century Classroom

nije evidentirano

flexibile learning environment; e-learning; learning culture; m-learning; multimedia educational environment; traditional teaching culture

nije evidentirano

Podaci o prilogu

291-299.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pedagogija i kultura

Hrvatić, Neven i Klapan, Anita

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

978-953-99167-5-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

ostalo

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija