Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj motivacije na pamćenje emocionalnih slika (CROSBI ID 379412)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Lisica, Marija Utjecaj motivacije na pamćenje emocionalnih slika / Penezić, Zvjezdan (mentor); Zadar, Odjel za psihologiju, . 2010

Podaci o odgovornosti

Lisica, Marija

Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Utjecaj motivacije na pamćenje emocionalnih slika

Polazeći od nalaza dobivenih u istraživanju Isaacowitza i Xinga, u ovom smo istraživanju pretpostavili da će motivacija imati utjecaja na pamćenje emocionalnih slika, te da će najviše slika biti zapamćeno u informativnoj situaciji. Također, zbog konfliktnih nalaza dobivenih u raznim studijama, u ovom ispitivanju se nastojalo doznati da li se bolje pamte pozitivni, neutralni ili negativni podražaji. Međutim, zbog velike raznovrsnosti do sada dobivenih rezultata, nije bilo moguće postavljanje nekih specifičnih hipoteza, već se prepostavilo da će se ispitanici bolje dosjećati pozitivnih, ali i negativnih podražaja. Osim hedonističkog tona, važno i neizostavno obilježje emocionalih podražaja je i njihova aktivacija ili uzbuđenje. Prema rezultatima dosadašnjih istraživanja moglo se pretpostaviti da će afektivni podražaji (ugodni i neugodni) biti različito procijenjeni na dimenziji valencije i aktivacije. Stoga je ovo ispitivanje za cilj imalo utvrditi kako motivacija utječe na pamćenje emocionalnih slika. U ispitivanju je sudjelovalo 20 ispitanika u dobi od 18 do 23 godina. Ispitanici su bili studenti različitih godina na Odjelu za psihologiju Sveučilišta u Zadru. Svaki ispitanik je prošao kroz sve tri eksperimentalne situacije (emocionalna, informativna i kontrolna). Pokazalo se da motivacija uistinu utječe na pamćenje emocionalnih slika što se očituje u broju točno zapamćenih slika kojih je najviše u informativnoj situaciji. Dakle, ispitanici u informativnoj situaciji, koji su bili motivirani prema skupljanju informacija zapamtili su najviše slika. Nadalje, utvrđeno je da postoje razlike u broju točno točno zapamćenih pozitivnih, neutralnih i negativnih slika. Najviše je zapamćeno pozitivnih slika, zatim negativnih, a najmanje neutralnih slika. Konačno, utvrđeno je da postoje razlike u procjenama stupnja valencije, te u procjenama stupnja aktivacije između pozitivnih, neutralnih i negativnih slika. Naime, pozitivne slike su ocijenjene kao najugodnije, neutralne kao manje ugodne od pozitivnih, ali opet ugodnije od negativnih, dok su negativne slike procijenjene kao najneugodnije. Što se tiče dimenzije aktivacije, najveći stupanj aktivacije dobiven je za negativne slike, nešto manji za pozitivne slike, a najmanji stupanj aktivacije je dobiven za neutralne slike.

emocionalne slike; pozitivne; negativne; neutralne; studenti; pamćenje

nije evidentirano

engleski

The role of motivation for memory of emotional pictures

nije evidentirano

emotional picture; positive; negative; neutral; students; memory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25

28.09.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za psihologiju

Zadar

Povezanost rada

Psihologija