Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Cruising-turizam : razvoj, strategije i ključni nositelji (CROSBI ID 745412)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Peručić, Doris Cruising-turizam : razvoj, strategije i ključni nositelji. Dubrovnik: Sveučilište u Dubrovniku, 2013. 270..

Podaci o odgovornosti

Peručić, Doris

hrvatski

Cruising-turizam : razvoj, strategije i ključni nositelji

Svjetsko tržište pomorskih krstarenja vrlo je dinamično. Izuzetan rast potražnje za krstarenjima koji se u novije vrijeme bilježi na svim svjetskim tržištima, potvrđuje da je tržište pomorskih krstarenja još u fazi rasta. Premda krstarenja čine manje od 2% globalnoga turističkog tržišta, sve su zastupljenija u svijetu. Potražnja za ovim specifičnim oblikom turističke ponude raste gotovo dvostruko brže od broja međunarodnih dolazaka i, prema predviđanjima, iz godine u godinu bit će sve veći dio svjetskoga, europskoga i mediteranskog turizma. Ponuda je iznimno bogata i raznovrsna i gotovo svi segmenti potrošača mogu pronaći krstarenje po vlastitom ukusu. Potrošačima je omogućen širok izbor itinerara, koji uključuju velik broj destinacija na svim kontinentima, u trajanju od dva dana do tri mjeseca, ali i izbor najmodernije opremljenih i dizajniranih brodova koji su u novijoj povijesti postali destinacija sama za sebe. Cruising-kompanije danas raspolažu brodovima kapaciteta od nekoliko tisuća postelja. Trendovi na tržištu pomorskih krstarenja, tehnološke inovacije, zahtjevi za zaštitom okoliša i drugi bitni čimbenici u okruženju nameću potrebu za razumijevanje ovog fenomena i proširivanje znanja i spoznaja o zakonitostima po kojima se cruising-turizam razvija kako bi se djelotvornije upravljalo njegovim razvojem. Činjenica da je cruising-turizam jedan od najdinamičnijih segmenata svjetskoga turističkog tržišta i jedna je od okosnica u razvoju hrvatskog turizma, a da nema sustavnog pristupa njegovu sagledavanju i obradi, bila je presudna pri donošenju odluke za pisanje o ovoj problematici. Knjiga je raspoređena u četiri cjeline i obuhvaća, prikazuje i raščlanjuje sve važnije teorijske i aplikativne elemente tržišta pomorskih krstarenja u svijetu. Sustavno se obrađuju činitelji koji utječu na razvoj cruising-turizma, na promjene u ponudi i potražnji i marketinškom menadžmentu cruising-kompanija kako bi se čitatelji upoznali s inovativnim i sveobuhvatnim menadžerskim pristupom upravljanja u cruising-industriji tijekom povijesti i u današnjim uvjetima sve oštrije konkurencije na turističkom tržištu i u okruženju koje se stalno mijenja. Prva cjelina sadržava objašnjenje pojma pomorsko krstarenje, pregled povijesnog razvoja i uvjeta koji su doveli do promjene koncepcije pomorskih krstarenja i njihovih transformacija u popularno-zabavni način odmora namijenjen svim segmentima tržišta. Analizira se stanje i razvoj modernih pomorskih krstarenja u uvjetima rasta potražnje za ovim specifičnim oblikom nautičkog turizma. U nastavku se razmatra ponuda svjetskih cruising-kompanija, različitih brandova velikih korporacija, raspoloživih kapaciteta, veličine i kategorije brodova, i istražuju se problemi s kojima se susreće globalna cruising-industrija, to jest pozitivni i negativni utjecaji globalizacijskih procesa na ponudu i potražnju za pomorskim krstarenjima. Globalizacijski procesi i informacijska tehnologija pridonijeli su ubrzanju procesa povezivanja i internacionalizaciji cruising-kompanija. Analizira se prostorni razmještaj potražnje u svijetu s osvrtom na specifičnosti pojedinih regija Predmet obrade su i posebnosti marketinškog programa cruising--kompanija i njegovo značenje za poslovni uspjeh. Svaki element marketinškog miksa posebno je obrađen. Budući da elementi marketinškog miksa predstavljaju kontrolirane marketinške varijable, menadžment ih mora detaljno poznavati kako se njihovo ponašanje ne bi pretvorilo u nekontrolirano, što bi povećalo rizik u poslovanju. U fokusu su razmatranja marketinške strategije cruising-kompanija i njihov utjecaj na razvoj ovog specifičnog oblika turizma. Daje se cjelovit pregled marketinških strategija i aktivnosti cruising-kompanija i objašnjava inovativni menadžerski pristup upravljanu marketingom, koji je rezultirao rastom potražnje za kružnim putovanjima. Slijedi analiza razvoja potražnje u Sjevernoj Americi, Europi i na ostalim emitivnim tržištima. Prikazuju se obilježja putnika na pomorskim krstarenjima, varijable koje utječu na donošenje odluke o kupnji krstarenja, te promjene obilježja putnika na krstarenju s glavnih emitivnih tržišta. Informacije o obilježjima i ponašanju potrošača cruising-kompanijama služe kao pomoć pri odlučivanju. U knjizi se također razmatraju ekonomski učinci cruising-turizma na obalne i otočne destinacije i njihov razvoj. Budući da pritom morske luke čine sastavni dio tržišta pružajući usluge cruising-kompanijama, turoperatorima, putnicima i posadi, daje se pregled razvoja vodećih baznih luka i luka ticanja, te pozitivnih učinaka cruising-turizma koje, pristajanjem cruisera, ostvaruje luka i grad, a time i država. Pritom se ističu negativni učinci na okoliš i na kvalitetu života lokalnog stanovništva zbog velikog broja posjetitelja s brodova. Knjiga je namijenjena studentima preddiplomskih i diplomskih studijskih programa iz područja turizma i marketinga, svima koji rade u turizmu i široj javnosti. Hvala Povjerenstvu za izdavaštvo Sveučilišta u Dubrovniku na prijedlogu da se knjiga objavi kao sveučilišni udžbenik i recenzentima na uloženom trudu i savjetima. Unaprijed hvala svima koji će svojim sugestijama i primjedbama pridonijeti da novo izdanje, ako se bude za to pojavio interes, bude kvalitetnije.

Cruising-turizam; razvoj; cruising-kompanije; marketing;

nije evidentirano

engleski

Cruise Turism Development, Strategies and Main Stakeholders

nije evidentirano

Cruise tourism; development; cruise companies; marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Dubrovnik: Sveučilište u Dubrovniku

270

2013.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-7153-27-4

Povezanost rada

Ekonomija