Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave (CROSBI ID 379383)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Mišlov, Mate
Penezić, Zvjezdan
hrvatski
Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
Učiteljski posao je specifičan po tome što su pojedinci često izloženi visokim razinama profesionalnog stresa. S obzirom na prirodu ovog posla kvaliteta života učitelja će u većoj mjeri biti pod utjecajem njihovih kompetencija i nekih osobina ličnosti, nego kod nekih profesija koje ne postavljaju pred osobu takve zahtjeve. Iz tog razloga, primarni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos emocionalne kontrole, životnog zadovoljstva, optimizma i pesimizma kod studenata učiteljskog studija (N=100) i učitelja razredne nastave (N=32). Kod ove dvije skupine je pronađena razlika u razini pesimizma, gdje je kod studenata utvrđena nešto viša razina pesimizma, dok među rezultatima ostalih skala nije bilo razlike. Povezanost utvrđenih razina bila očekivana. Pokazalo se da je emocionalna kontrola pozitivno povezana sa razinom životnog zadovoljstva i optimizmom, dok je negativno povezana sa pesimizmom. Pokazalo se također da postoji negativna korelacija između pesimizma i optimizma, te je optimizam pozitivno, a pesimizam negativno povezan sa životnim zadovoljstvom. Iznimka je jedino pronađena kod razine pesimizma kod učitelja koja nije bila povezana sa razinom emocionalne kontrole. Nadalje su komentirani dobiveni rezultati s naglaskom da se ne može jasno utvrditi smjer uzročno posljedične veze, već su se objašnjavali mogući mehanizmi utjecaja jedne varijable na drugu.
emocionalna kontrola; optimizam; pesimizam; zadovoljstvo životom; učitelji
nije evidentirano
engleski
Relations of emotional control and some personality characteristics among teachers and teacher's faculty students
nije evidentirano
emotional control; optimism; pesimism; life satisfaction; teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
28.09.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za psihologiju
Zadar