Pregled bibliografske jedinice broj: 641050
Odnos dimenzija ličnosti i nekih aspekata zadovoljstva studiranjem
Odnos dimenzija ličnosti i nekih aspekata zadovoljstva studiranjem, 2012., diplomski rad, diplomski, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 641050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos dimenzija ličnosti i nekih aspekata zadovoljstva studiranjem
(Relationship among personality traits and some aspects of satisfaction with study)
Autori
Ahmeti, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
19.11
Godina
2012
Stranica
59
Mentor
Penezić, Zvjezdan
Ključne riječi
osobine ličnosti; zadovoljstvo; studij; samopoštovanje; optimizam
(personality traits; satisfaction; study; self-esteem; optimism)
Sažetak
U posljednje vrijeme istraživači sve veću pažnju pridaju proučavanju zadovoljstva sudionika obrazovnih programa, posebice visokoškolskih obrazovnih programa. Osim važnosti obrazovanja za suvremeno društvo, razlog sve većem zanimanju visokoškolskih institucija za zadovoljstvo korisnika njihovih usluga je i sve veća konkurencija među visokoškolskim institucijama na polju privlačenja studenata te pribavljanja nastavnika, istraživača i vanjskih izvora financiranja. Većina istraživanja uključuju i donekle razmatraju povezanost između obilježja studenata kao što su dob i spol i njihovog zadovoljstva obrazovanjem, dok se mali broj njih usmjerio na vezu ličnosti, samopoštovanja ili pozitivne psihologije te navedenog konstrukta. Zato je cilj ovog istraživanja bio utvrditi odnos dimenzija ličnosti prema petfaktorskom modelu i zadovoljstva studiranjem, optimizma, pesimizma, samopoštovanja te doživljavanja pozitivnih i negativnih emocija. Dodatni cilj ovog rada bio je i ispitati prediktivnu vrijednost dimenzija ličnosti, optimizma, pesimizma, samopoštovanja te doživljavanja pozitivnih i negativnih emocija za zadovoljstvo studiranjem. U istraživanju je sudjelovalo 225 studenata, a od mjernih instrumenta korišteni su Goldbergova skala za ispitivanje velikih pet faktora ličnosti (Goldberg, 1999), Skala Optimizma i pesimizma (Chang, 1994, Penezić, 2002), Skala doživljavanja pozitivnih i negativnih emocija (Diener i Biswas-Diener, 2009), Skala za mjerenje studentskog zadovoljstva, orijentacije i zalaganja (Roebken, 2007) i CPI-SE skala samopoštovanja (Kwan, John i Thein, 2007). Rezultati su pokazali kako postoji značajna pozitivna povezanost zadovoljstva studiranjem sa ugodnosti kao dimenzijom ličnosti, samopoštovanjem i optimizmom, te značajna negativna povezanost sa neuroticizmom, te doživljavanjem negativnih emocija. Nadalje, ugodnost i optimizam su se pokazali kao značajni prediktori zadovoljstva studiranjem. Utvrđeno je i kako postoji značajna razlika u doživljavanju zadovoljstva s obzirom na zdravstveno stanje, razinu doživljenog stresa, te percepciju uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Zvjezdan Penezić
(mentor)