Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos emocionalne inteligencije i značajki ličnosti kod studenata (CROSBI ID 379353)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lisica, Marija Odnos emocionalne inteligencije i značajki ličnosti kod studenata / Penezić, Zvjezdan (mentor); Zadar, Odjel za psihologiju, . 2013

Podaci o odgovornosti

Lisica, Marija

Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Odnos emocionalne inteligencije i značajki ličnosti kod studenata

Emocionalna inteligencija uključuje sposobnosti brzoga zapažanja, procjene i izražavanja emocija ; sposobnost uviđanja i generiranja osjećaja koji olakšavaju mišljenje, sposobnosti razumijevanja emocija i znanje o emocijama ; i sposobnost reguliranja emocija u svrhu promocije emocionalnog i intelektualnog razvoja (Mayer i Salovey, 1997). Brojni su autori povezivali emocionalnu inteligenciju sa osobinama ličnosti, zadovoljstvom životom, samopoštovanjem, socijalnom podrškom, empatijom, srećom, optimizmom itd. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost osobina ličnosti, zadovoljstva životom, socijalne podrške i samopoštovanja sa emocionalnom inteligencijom kod studenata. U istraživanju je sudjelovalo 256 studenata. Utvrđeno je da kod studenata postoji značajna pozitivna povezanost između svih subskala emocionalne inteligencije i ekstraverzije, ugodnosti, savjesnosti i intelekta, te da postoji značajna pozitivna povezanost između sposobnosti upravljanja emocijama i emocionalne stabilnosti. Također, postoji značajna pozitivna povezanost između svih subskala emocionalne inteligencije i zadovoljstva životom. Nadalje, dobivena je značajna pozitivna povezanost sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija i svih subskala socijalne podrške, osim sa subskalom instrumentalne podrške obitelji. Sposobnost upravljanja emocijama je značajno pozitivno povezana sa svim subskalama socijalne podrške. Također, postoji značajna pozitivna povezanost između svih subskala emocionalne inteligencije i samopoštovanja. Nadalje, među studentima različitih godina studija nema značajne razlike u emocionalnoj inteligenciji. Isto tako, nema značajne razlike u emocionalnoj inteligenciji između studenata koji su promijenili mjesto boravka zbog odlaska na studij, i onih koji nisu promijenili mjesto boravka. Ispitivanjem značajnosti razlika u emocionalnoj inteligenciji s obzirom na spol, dobiveno je da su studentice bolje samo u sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija. Zaključno, osobine ličnosti, zadovoljstvo životom i socijalna podrška prijatelja su se pokazali značajnim prediktorima emocionalne inteligencije.

emocionalna inteligencija; crte ličnosti; studenti

nije evidentirano

engleski

Relationship among emotional intelligence and personality traits

nije evidentirano

emotional intelligence; personality traits; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60

26.02.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za psihologiju

Zadar

Povezanost rada

Psihologija