Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 640683

Ispitna anksioznost i adaptivno ponašanje djece s teškoćama učenja


Cvitković, Daniela
Ispitna anksioznost i adaptivno ponašanje djece s teškoćama učenja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 43 (2007), 2; 29-40 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Ispitna anksioznost i adaptivno ponašanje djece s teškoćama učenja
(Test anxiety and Adaptive Behaviour of Children with Learning Disabilities)

Autori
Cvitković, Daniela

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 43 (2007), 2; 29-40

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Ispitna anksioznost; djece s teškoćama učenja; adaptivno ponašanje
(Test anxiety; adaptive behaviour; children with learning disability)

Sažetak
Unatoč zakonskoj regulativi, proces inkluzije djece s posebnim potrebama u Hrvatskim redovim školama još uvijek ide vrlo sporo. Posebne potrebe koje dijete ima često su glavni razlog njegove izolacije i prava te djece još nisu izjednačena s pravima vršnjaka. Pokazalo se da bliža i dalja djetetova okolina mogu nepovoljno djelovati na cjelokupni razvoj djeteta s teškoćama učenja što dovodi često do depresivnosti, sniženog samopoštovanja i anksioznosti. U ovom se istraživanju htjelo ispitati koliko je izražena ispitna anksioznost kod djece s teškoćama učenja u odnosu na tipične vršnjake te ispitati odnos ispitne anksioznosti i adaptivnog ponašanja. Ispitivanje je provedeno na 166 djece, učenika 6.tih razreda (83 djece s TU i 83 tipične djece) isto toliko njihovih roditelja i 50 učitelja. Pokazalo se da je kod djece s TU statistički značajno više izražena ispitna anksioznost i ona je u vezi sa samoprocjenom adaptivnog ponašanja u odnosima s vršnjacima. Kod tipične djece doživljaj ispitne anksioznosti statistički značajno je povezan je sa samoprocjenama adaptacije u razredu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0013007

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Daniela Cvitković, (273786)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • PsychINFO